۰۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۳۱۷۳۷
مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی:

سهل‌انگاری نهادهای نظارتی افرادی همچون خاوری را طماع می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی عملکرد ضعیف دستگاه‌ های نظارتی را یکی از عوامل وقوع فساد بزرگ بانکی در کشور دانست و گفت: سهل انگاری نهادهای نظارتی اشخاصی مثل خاوری را طماع می کند.
مدير حوزه علميه آذربايجان غربي، حجت الاسلام قهرماني


حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، گفت: اختلاس 3 هزار میلیاردی خیانت بزرگ علیه ملت ایران است و کم‌کاری و سهل‌انگاری دستگاه‌های نظارتی اشخاصی مثل خاوری را طماع می کند.

وی افزود: با وجود فیلترهای سنگین برای استخدام یک کارمند معمولی از جمله یک آبدارچی در یک دستگاه دولتی، چگونه است که فردی مثل خاوری به راحتی از فیلتر نصب مسؤولان رده بالای کشور عبور کرده است. 

وی کوتاهی نهادهای نظارتی در این خصوص را نابخشودنی اعلام و اظهار کرد: یکی از دلایل وقوع این تخلف و خیانت بزرگ به ملت تنبلی و کم کاری این دستگاه‌ها بود که بستر را برای این مساله فراهم کرد.

حجت‌الاسلام قهرمانی درباره نقاط و اقدامات مثبت قوه قضاییه در دوره ریاست آیت الله آملی لاریجانی گفت: برخی کارها مانند کشف اختلاس مالی و پیگیری آن کار خوبی است، اما باید با جدیت و در اسرع وقت انجام شود.

وی ادامه داد: این‌که مدیرعاملی که در ابتدای دولت نهم و در راستای شعار تحول در نظام بانکی کشور برکنار می‌شود، چگونه بعد از ۴ سال دوباره به سیستم بانکی برمی گردد خود جای تعجب و تحیر دارد.

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: خاوری قبل از انتصاب به دلیل سوء استفاده مالی دارای پرونده کیفری بود و ما تعجب می کنیم که چطور حکم مدیر عاملی وی توسط آقایان امضا شد.

حجت‌الاسلام قهرمانی ادامه داد: دستگاه قضایی باید با دقت تمام، دانه درشت‌هایی که در این اختلاس عظیم دست داشتند را شناسایی کند و به اشد مجازات برساند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به نارسایی قوانین موجود در کشور تصریح کرد: اجرای عدالت نص صریح قرآن کریم است و در حکومت اسلامی نیز هدف از مسؤولیت ها، رسیدن به عدالت و اجرای کامل آن در جامعه است.

امام جمعه میاندوآب گفت: اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی خیانتی است که علیه ملت ایران انجام گرفت و دستگاه قضا باید سریعا به آن رسیدگی کند./936/ت302/ج

ارسال نظرات