۰۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۳۱۷۸۵
مهمان‌پرست:

پیام اصلی بیداری اسلامی نفرت از سیاست‌های آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این‌که غرب به دنبال انحراف در مطالبات مردم انقلابی منطقه است، گفت: آمریکا سیاست آشوب در سوریه را دنبال می کند.
رامين مهمان پرست سخنگوي  وزرات امور خارجه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در جمع پرسنل سپاه عاشورای آذربایجان شرقی، با اشاره به سیاست‌های دوگانه غرب در قبال ایران اظهار داشت: تحریم‌های یک‌جانبه غرب علیه ایران بیش از آن‌که به ضرر کشور ما باشد، موجب بحران در حوزه یورو و آمریکا خواهد بود.

وی ادامه داد: تحریم های اقتصادی و فشارهای سیاسی غرب با هدف تسلیم ملت ایران در برابر خواسته‌های نامشروع استکبار و نظام سلطه است، در چنین شرایطی استقامت و مقابله ملت و دولت ایران موجب خشم آنان در مقابله با نظام اسلامی شده است و قطعا ملت هیچ گاه تسلیم زورگویی های غرب نخواهد شد.

مهمان‌پرست خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد جنجال رسانه‌ای علیه پرونده هسته ای ایران هستیم باید بدانیم این مساله نشات گرفته از هدف فشار سیاسی و اقتصادی برای تسلیم ایران است، در حقیقت مساله هسته‌ای ایران بهانه ای در دست استکبار برای ضربه به کیان نظام اسلامی ایران است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: غرب و آمریکا بهتر از همه به صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای کشور پی برده و بر آن اشراف دارند، از این رو جنجال های سیاسی و رسانه‌ای غرب بیشتر جنبه حفظ آبرو برای آنان دارد، چراکه ایران فراتر از تعهدات خود با آژانس و جلب اعتماد بین‌المللی در خصوص فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای همکاری داشته است.

وی با تاکید بر این‌که مطالبات غرب در روند مذاکرات بایستی در چارچوب معاهده ان پی تی و با بهره‌مندی از نظرات کارشناسی و حقوقی دو طرف باشد، اظهار داشت: روند مذاکرات اخیر ایران با 1+5 نشان داد که آنان تنها به دنبال بهانه جویی بوده و درصدد یافتن راه حل نیستند، قطعا عقب‌نشینی از مواضع جرات و جسارت دشمنان را بیشتر خواهد کرد.

مهمان‌پرست در بخش دیگری از سخنان خود حمله نظامی آمریکا به ایران را منتفی دانست و اظهار داشت: استفاده از گزینه حمله نظامی بسیار پرهزینه است، از سویی دیگر مردم غرب در برابر امنیت و رفاه خود حساسیت زیادی دارند و چنین امری غیر ممکن است.

وی با تاکید بر این‌که غرب به هیچ عنوان تمایل ندارد برای رسیدن به خواسته های خود هزینه های گران بکند، افزود: غرب به ویژه آمریکا آگاهی کاملی نسبت به عواقب سخت جنگ با ایران واقف هستند، از این رو گزینه نظامی برای مقابله با ایران هیچ‌گاه متصور نخواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بیداری اسلامی نشات گرفته از آرمان‌های اصیل ملت ایران در طول 33 سال گذشته است، اظهار داشت: موج بیداری اسلامی سردمداران قدرت های سلطه گر را غافلگیر و به واقعیتی تلخ برای آنها تبدیل شده است که برای برون رفت از چنین وضعیتی آمریکا در صدد به انحراف کشاندن نهضت های بیداری است.

مهمان پرست با تشریح اوضاع و شرایط حاکم بر سوریه و مواضع دستگاه دیپلماسی کشور در این خصوص، خاطرنشان کرد: غرب به بهانه دفاع از مطالبات مردم سوریه، درصدد اجرای سناریوهای مختلفی است، اما غافل از این حقیقت است که پیام اصلی موج بیداری اسلامی به عنوان مطالبه اصلی مردم خاورمیانه و منطقه، اعلام نفرت از سیاست های آمریکا است.

وی سناریوی آشوب را توطئه مهم آمریکا در سوریه دانست و گفت: اگر در این رویارویی شرایط به نفع مردم مسلمان منطقه رقم بخورد، به یقین خاورمیانه جدید اسلام که نقطه عطفی در تاریخ تحولات جهان خواهد بود را ملاحظه خواهیم کرد، این نقطه شروع تضعیف استکبار و تجدید حیات اسلام خواهد بود./935/پ203/ج
ارسال نظرات