۰۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۳۱۷۸۸
در قم؛

نخستین همایش ملی کتاب مهدویت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش ملی کتاب مهدویت با هدف تجلیل از مؤلفان، محققان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی، هنری در زمینه معارف مهدوی در قم برگزار شد.
نخستین همایش ملی کتاب مهدویت برگزار شد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین همایش دوسالانه ملی کتاب مهدویت صبح امروز با حضور شخصیت‌های علمی و فرهنگی حوزه و دانشگاه در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد. در این مراسم از حضرت آیت الله صافی گلپایگانی و حضرت آیت الله جوادی آملی به دلیل ارائه آثار فاخر در این زمینه، تجلیل ویژه ای به عمل آمد.

آیت الله رضا استادی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به نمایندگی از آیت الله مقتدایی دبیر کل همایش ایراد سخن کرد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که تاکنون انجام نشده است، تدوین یک دایرةالمعارف مهدویت است که پیشنهاد می کنم علما، پژوهشگران و مؤسسات منتسب به آن حضرت این مهم را به انجام رسانند.

وی همچنین تدوین کتاب‌هایی در خصوص پاسخ شبهات آداب و ادعیه منسوب به امام عصر(عج)، تبیین زندگی مورد رضایت حضرت و تهیه جزواتی برای معرفی آثار فاخر و قابل اعتماد در بحث مهدویت را از جمله کارهای ضروری در این عرصه دانست و گفت: شما باید با تعیین چارچوب‌ها هدایت این حرکت عظیم مردمی را به دست گیرید.

در بخش دیگر این همایش حجت الاسلام مجتبی کلباسی مدیر مرکز تخصصی مهدویت گزارشی از روند کارهای همایش ارائه داد و گفت: اشاعه مکتوبات مهدویت نقش اساسی در توسعه این فرهنگ دارد چراکه هرکس برای فعالیت در این عرصه می تواند با مراجعه به این کتب سوژه مورد نظر خود را بیابد.

وی افزود: البته در این زمینه باید این توصیه مقام معظم رهبری را همواره مد نظر داشت که این گونه فعالیت‌ها، علمی، بنیادین و متقن باشد؛ هزینه پاسخ گویی و دفع عوارض کارهای سست و بی اساس به مراتب سنگین تر از تدوین آثار وزین و علمی است.

سید مرتضی اسماعیلی طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز ضمن قرائت پیام سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار امیدواری کرد که سال های آینده همایش بین المللی مهدویت در عرصه های مختلف دیگر اعم از فیلم و برنامه های رادیویی و تلویزیونی برگزار شود.

گفتنی است در این مراسم آیت الله احمدی فقیه یزدی، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی استاد درس خارج حوزه علمیه قم و عباس شیبانی مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی(عج) نیز شرکت داشتند.

در پایان این همایش از مؤلفان، محققان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه معارف مهدوی در بخش های پژوهشی، عمومی، کودک و نوجوان، ادبی، پایان نامه، نشریات و ناشران تجلیل و تقدیر شد./928/پ202/ع

ارسال نظرات