۰۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۳۱۸۳۸
آیت‌الله شبستری:

رییس جمهور منتخب مصر فریب غرب و صهیونیست‌ها را نخورد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز به مرسی رییس جمهور منتخب مردم مصر توصیه کرد که احکام الهی را منشور فعالیت های خود قرار دهد و به هیچ وجه فریب اظهارات غربی‌ها و صهیونیست‌ها را نخورد.
آيت الله شبستري  امام جمعه تبريز آيت الله شبستري   امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به پیروزی نامزد اسلام گرای مصر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، اظهار داشت: با وجود تلاش رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهای غربی برای انحراف در مسیر نهضت بیداری مردم مصر، در نهایت این انقلاب نیز با ‌عنوان انقلاب اسلامی مزین شد.

وی با اشاره به بازتاب گسترده بین‌ا‌لمللی پیروزی اسلام‌گرایان در انتخابات مصر، خاطرنشان کرد: این امر موجب خوشحالی مردم ایران و سایر کشورهای مسلمان شده است، امیدواریم در مرحله بعدی تحولات این کشور که همان اصلاح و تغییر قانون اساسی است، قانونی برآمده از آرمان های اسلامی تهیه و تدوین شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که رئیس جمهور مصر بایستی اراده ملت و احکام الهی را منشور فعالیت خود قرار دهد، تصریح کرد: رییس جمهور مصر نباید فریب اظهارات و مواضع رژیم صهیونیستی و غرب را بخورد، امروز ملت مصر بایستی با هوشیاری و حضور در صحنه از انقلاب اسلامی خود حراست کنند.

بهانه جویی‌های غرب درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران جنبه سیاسی دارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات اخیر ایران و 1+5 در مسکو اظهار داشت: بهانه‌جویی‌های غرب در رابطه با پرونده هسته‌ای ایران، بیشتر جنبه سیاسی دارد، چراکه ایران اسلامی با تکیه بر دانش بومی و اراده ملی توانسته غنی‌سازی اورانیوم را تا 20 درصد برساند که جنبه صلح‌آمیز دارد.

آیت‌الله شبستری با اشاره به آغاز دور دیگر تحریم های غرب علیه ایران از اول جولای ماه میلادی اظهار داشت: فشارهای سیاسی و اقتصادی هدف اصلی این تحریم هاست، همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ غرب به دنبال ناامید کردن مردم از نظام اسلامی و انقلاب است، اما به طور قطع این توطئه نیز با شکست مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که ملت ایران در طول 33 سال گذشته با انواع تحریم‌ها و تهدیدها رو به رو بوده و در بسیاری از عرصه‌ها خودکفا شده است، گفت: مردم آذربایجان اعلام می کنند که تا آخرین نفس در مقابل تحریم ها و توطئه های غرب پایداری، ایستادگی و مقاومت خواهند کرد.

رسانه‌ای کردن اختلافات موجب برداشت‌های منفی می شود

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار اخیر مسؤولان قضایی کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: رهبر انقلاب حضور قوای سه‌گانه در جبهه واحد دفاع از اسلام و ارزش های انقلاب اسلامی را مورد تاکید قرار دادند و فرمودند که دولت، مجلس و قوه قضاییه باید در این راه اختلاف نظرها را کنار گذارند.

وی با اشاره به سفارش‌های مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر وحدت و همدلی قوای سه‌گانه برای تعالی نظام اسلامی، تصریح کرد: اختلاف سلیقه میان مسؤولان امری طبیعی است، ولی نیاز نیست که این اختلافات رسانه ای شود، در غیر این‌صورت برداشت های منفی از این اختلاف نظرها در جامعه خواهد شد.

آیت‌الله شبستری افزود: این برای چندمین بار است که رهبر عظیم شان انقلاب در بیانات خود مسؤولان را دعوت به همدلی و هکاری می کنند، باید مسؤولان کشور اختلاف نظرها را میان خود حل و فصل کنند، چراکه دشمنان به دنبال سوژه‌های تخریبی علیه نظام اسلامی هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اظهار داشت: بیش از 26 میلیون نفر از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند، هر حرکت بزرگ انقلابی، اقتصادی و اجتماعی با حضور جوانان قدرتمندتر می شود.

وی با تاکید بر این‎‌‌که جوانان محور حرکت هر جامعه ای را تشکیل می دهند، تصریح کرد: تشکیل وزارتخانه جدید ورزش و جوانان امری مبارک بود، که امیدواریم در راستای ارتقای فکر و اندیشه جوانان قدم های مثبتی بردارد، افزون بر این‌ نیازمند توجه جدی مسؤولان نسبت به دغدغه‌های قشر جوان جامعه هستیم./935/پ201/ج
ارسال نظرات