۰۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۳۱۸۳۹
امام جمعه رشت:

شهید بهشتی سیاست‌های کلان کشور را با محوریت ولایت اجرا می‌کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت، قوه قضائیه را نماد احقاق حق و عدل الهی دانست و خاطرنشان کرد: سایه قانون و شمشیر عدالت در دست تلاشگران عرصه قضایی است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه مرکز استان، با گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، جوانان را سرمایه های اصلی هر کشوری دانست و گفت: جوانان موتور محرکه هر جامعه ای هستند.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر سه اصل مهم تحصیل، تهذیب و ورزش در میان نسل جوان، خاطرنشان کرد: مسؤولان تلاش کنند تا منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در این خصوص محقق شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، بر رفع مشکلات جوانان در کشور تأکید کرد و در بخش دیگری از سخنان خود با مهم ارزیابی کردن برپایی قسط و عدالت در جامعه، گفت: برپایی عدالت در همه زمینه ها یکی از مهم ترین اهداف جامعه اسلامی است.

وی قوه قضاییه را نماد احقاق حق و عدل الهی دانست و خاطرنشان کرد: سایه قانون و شمشیر عدالت در دست تلاشگران عرصه قضایی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان شهید بهشتی را سیدالشهدای انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: شهید بهشتی معتقد بود افراد باید وظیفه خود را انجام دهند و خداوند از اهل ایمان دفاع می‌کند.

امام جمعه رشت شهید بهشتی را یکی بزرگ‌ترین شخصیت های انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: شهید بهشتی سیاست های کلان کشور را تنظیم و با مدیریت و محوریت ولایت اجرا می کرد.

وی شهید بهشتی را پایه‌گذار نظام عدالت اسلامی در کشور دانست و گفت: شهید بهشتی با وارد کردن مبانی و ارزش‌های اسلامی در دستگاه قضایی کشور، پایه‌گذار ساختار نظام عدالت در کشور بود.

امام جمعه رشت با بیان این‌که شهید بهشتی اسوه و الگوی شناخته شده برای مردم است، تصریح کرد: راه آیت الله شهید بهشتی پر رهرو بوده و راهش برای همیشه ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیداری اسلامی شکل گرفته در منطقه اشاره کرد و گفت: این بیداری نتیجه حرکت پیش رونده جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی همچنین به انتخاب رییس جمهور جدید مصر اشاره کرد و گفت: پیروزی نامزد اسلام گرا در انتخاب مصر غرب را به وحشت انداخته است.

وی همچنین به تلاش دشمنان به ایجاد تنش در برخی کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: مخالفان حکومت های اسلامی در خاورمیانه با توطئه افکنی تلاش می کنند تا در روند تشکیل حکومت اسلامی در منطقه خلل ایجاد کنند./950/پ202/ج
ارسال نظرات