۱۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۳۱۸۷۲
حجت الاسلام مصائبی:

زمینه سازی برای ظهور وظیفه مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان این که مشخص کردن زمان ظهور حضرت ولی عصر (عج) عملی مغرضانه و برخلاف آیات و روایات است گفت: تعیین وقت ظهور از سوی دشمنان برای ایجاد شبهه در اصل انتظار برای منجی عالم بشریت است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي

 

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به این که اعتقاد به منجی و قائم در تمام ادیان الهی وجود دارد، گفت: اعتقاد مسیحیان به ظهور حضرت عیسی مسیح (ع) نمود این ادعاست که ما مسلمانان نیز  آن را مردود ندانسته و معتقدیم که عیسی مسیح نیز ظهور کرده و در پشت امام زمان (عج) اقامه نماز خواهند کرد.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به آیات و روایات تعیین وقت ظهور را عملی مغرضانه برشمرد و گفت: البته در احادیث به روز جمعه اشاره شده است اما در چه سالی، کدام جمعه معلوم نیست.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در صورت مشخص بودن زمان ظهور دیگر معنای انتظار منتفی خواهد شد در حالی که حضرت ولی عصر (عج) نیز در انتظار دستور الهی برای ظهور هستند.

وی تصریح کرد: تعیین کنندگان وقت ظهور سعی دارند اذهان عموم و به خصوص مسلمانان را نسبت به اصل انتظار تخریب کرده و با تعیین وقتهای دروغین اعتقادات مردم را سست کنند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: وظیفه مسلمانان در مقابل شبهات، فراهم آوردن شرایط ظهور منجی عالم بشریت است که این کار تنها با اقدامات ظاهری و برپایی جشن ممکن نخواهد بود بلکه باید با عمل به دستورات الهی و پرهیز از محرمات به لحاظ روحی و معنوی به انتظار بنشینند.

حجت الاسلام مصائبی برگزاری برخی مراسمات را به بهانه جشن نیمه شعبان نامناسب برشمرد و گفت: امام زمان برای اجرای صحیح احکام الهی ظهور خواهند کرد بنابراین باید با عمل به واجبات و پرهیز از محرمات زمینه را برای ظهور آن حضرت فراهم کرد.

وی وظیفه انقلاب اسلامی را به عنوان مدعی انتظار و اجرای احکام الهی خطیر خواند و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچم دار ولایت وظیفه سنگینی را نسبت به تبلیغ و نشر صحیح فرهنگ انتظار عهده دار است تا این انقلاب را به دست صاحب اصلی خود برساند.

وی با اشاره به انتظار کتب مربوط به مهدویت، فعالیتهای صدا و سیما را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: آنچه باید در تبلیغ فرهنگ موعود و انتظار به آن پرداخته شود، ورود به فضای سایبری و مجازی است که به نظر می رسد تا کنون چندان موفق عمل نشده است.

حجت الاسلام مصائبی تاکید کرد: باید مساجد به عنوان محل های ثابت به محل نفوذ جوانان مسلمان به فضای مجازی تبدیل شود.

این مسؤول شناسایی شبهات و پاسخگویی به آنها در فضای مجازی را یکی از راهکارهای تبلیغ درست معارف دین اعلام کرد و گفت: نباید فراموش کرد که امروزه بهترین راه جذب جوانان از طریق فضای مجازی است./936/ت302/ب


ارسال نظرات