۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۳۱۸۸۳

تحصیل پاره‌وقت فرهنگیان و دانش‌آموزان تبریزی در حوزه علمیه

خبرگزاری رسا ـ دبیر کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از تحصیل پاره‌وقت دبیران و دانش‌آموزان منتخب تبریز در حوزه‌های علمیه برادران این شهر خبر داد.
حوزه علميه طالبيه

محمد خالقی، دبیر کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: مصوبات این کمیته طی سال تحصیلی 91-90 به صورت کاربردی دنبال شده و هم‌اکنون در مرحله اجرا قرار دارد.


وی ادامه داد: زمینه جذب و حضور حدود 500 نفر از دبیران و دانش‌آموزان منتخب مدارس پسرانه تبریز برای تحصیل پاره‌وقت در حوزه‌های علمیه برادران این شهر فراهم شد که این طرح با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی و حوزه علمیه تبریز در حال اجرا است.

 

خالقی خاطرنشان کرد: اجرای این مصوبه برای خواهران نیز با همکاری حوزه علمیه صادقیه تبریزی از سال تحصیلی آینده آغاز می شود، افزون بر این‌که تحصیل پاره‌وقت دبیران و دانش‌آموزان در حوزه های علمیه شهرستان‌های استان نیز در دستور کار قرار دارد.

 

دبیر کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که این طرح با اهداف ویژه‌ای در 2 محور معلمان و دانش‌آ‌موزان پیگیری می شود، تصریح کرد: آشنایی با شیوه‌های آموزشی حوزه، فراگیری معارف دینی، فقهی، کلامی، فلسفی و ادبیات عرب و همچنین ارتقای دانش دینی و آشنایی با شبهات دشمنان از جمله اهداف تحصیل دبیران در حوزه است.

 

وی ادامه داد: در سطح دانش‌آموزان نیز ارتقای معرفت دینی، شناسایی و جذب استعدادهای نخبه در حوزه های علمیه و همچنین بهره‌مندی از علوم حوزوی برای تحصیل موفق در مدارس از دیگر اهداف این طرح در سطح دانش‌آموزان است.

 

خالقی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح نهضت احکام آموزی در مدارس تبریز خبر داد و گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که میان معاونت پرورشی آموزش و پرورش و حوزه علمیه خواهران صدقیه تبریز داشته‌ایم‌، طلاب خواهر این مرکز برای تبیین احکام و آموزه‌های دینی در مدارس ابتدایی دخترانه حضور یافتند.

 

وی با اشاره به این‌که اجرای طرح نهضت احکام آموزی در مدارس تبریز با نتایج مطلوبی همراه بوده است، گفت: درصدد اجرای این طرح در مدارس پسرانه و شهرهای بهره‌مند از حوزه علمیه هستیم./935/ت303/ب

ارسال نظرات