۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۳۱۸۸۶
امام جمعه کازرون:

آشوب‌گران در سوریه از حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا بهره‌مند هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون با بیان این که دخالت استکبار جهانی در سوریه برای شکستن خط مقاومت و ضربه زدن به ایران و لبنان است، گفت: هرچند عده‌ای از مردم سوریه از وضعیت موجود ناراضی هستند اما شاخصه مردمی و ضد استکباری بودن در تحولات این کشور به چشم نمی‌خورد.
حجت الاسلام محمد خرسند حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه كازرون
حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تحولات سوریه، گفت: امروز استکبار جهانی در مقابل یک خیزش اسلامی قرار گرفته و باور نمی‌کرد در طول یک سال این تحولات در حساس ترین نقطه دنیا و در کنار رژیم صهیونیستی صورت گیرد.
امام جمعه کازرون با اشاره به سرنگونی دیکتاتورها و دست‌ نشانده‌های غربی در کشورهای اسلامی، ابراز کرد: استکبار جهانی برای اینکه مهره‌های دیگر خود در منطقه را از دست ندهد به دخالت در کشورهای اسلامی پرداخت تا از این راه افکار عمومی را منحرف کند.
حجت‌الاسلام خرسند ادامه داد: دشمنان در ابتدا به دنبال آشوب و فتنه انگیزی در ایران بودند، اما با عدم همراهی و بصیرت مردم انقلابی ایران مواجه شدند و نقشه‌های آنها برای براندازی در حکومت ایران به نتیجه نرسید.
امام جمعه کازرون افزود: سوریه هدف بعدی استکبار جهانی بود چراکه این کشور در مسیر مقاومت و تقابل با رژیم صهیونیستی گام بر می‌داشت و با ایران و لبنان نیز همکاری می‌کرد، از این رو بهترین گزینه برای براندازی و ایجاد توطئه بود.
وی وجود نظام تک حزبی و چهل ساله سوریه را از نقاط ضعف و از عوامل سوء استفاده استکبار جهانی برای دخالت در این کشور عنوان کرد و گفت: نارضایتی برخی از مردم نیز کار را برای دخالت و براندازی نظام سوریه هموارتر می‌کرد.
حجت الاسلام خرسند به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این که کشور ایران از تمامی قیام‌های منطقه که دارای دو شاخصه مردمی و ضد استکباری بودن باشد حمایت می‌کند، اشاره کرد و ابراز داشت: این دو شاخصه در سوریه وجود ندارد و عده‌ای فتنه گر به دنبال توطئه در این کشور هستند.
امام جمعه کازرون با بیان این که در کشور سوریه قطعا عده‌ای از مردم از وضعیت موجود ناراضی هستند، گفت: اما این دلیل نمی‌‌شود که مردم در این کشور علیه هموطنان خود دست به اسلحه ببرند و مشخص است عده‌ای از سوی استکبار دست به ترور و آشوب در این کشور می‌زنند.
وی خاطرنشان کرد: حرکت در سوریه ضد استکباری نیست، بلکه آشوب گران از حمایت نیرویی و تسلیحاتی آمریکا و اسراییل بهره می‌برند و مردم تأثیری در این اغتشاشات و ترورها ندارند و قربانی توطئه‌های استکبار می‌شوند.
حجت‌الاسلام خرسند با بیان این که هدف استکبار از تغییر در حاکمیت سوریه، شکستن خط مقاومت و خدشه وارد کردن به حزب‌الله لبنان و ایران است، ابراز کرد: مردم سوریه مراقب توطئه استکبار باشند و دولت نیز اصلاحات را هرچه سریعتر انجام دهد تا نظامی مردم سالار در این کشور حکمفرما شود. 
امام جمعه کازرون در پایان عنوان کرد: بحث تعدد احزاب که قانون آن در کشور سوریه تصویب شده باید هرچه سریعتر اجرایی شود تا مردم بتوانند در این کشور تأثیرگذار باشند./927/ت302/ج      
ارسال نظرات