۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۳۱۸۹۵
مدیر کل اوقاف مازندران خبر داد؛

بهره گیری از توان علمی 100 مبلغ دینی در طرح نشاط معنوی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از ثبت‌نام حدود پنج هزار نفر در طرح نشاط معنوی استان خبر داد و گفت: در اجرای این طرح از توان علمی بیش از یکصد مبلغ دینی استفاده خواهد شد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در مراسم افتتاحیه طرح نشاط معنوی در امامزادگان استان که در آستانه پهنه کلای ساری برگزار شد، اظهار داشت: محور اصلی فعالیت‌های طرح نشاط معنوی امورات قرآنی و مسائل تربیتی و دینی است.

 

وی با بیان این که طرح نشاط معنوی امسال در امامزادگان مازندران از امروز اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای طرح نشاط معنوی در 108 امامزاده‌‌های مازندران انجام می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از ثبت‌نام حدود پنج هزار نفر در طرح نشاط معنوی در سطح امامزاده‌های مازندران خبر داد و گفت: برای تنوع‌بخشی به برنامه‌های دانش‌آموزان، برنامه‌های جنبی دیگری نیز در امامزاده‌های مازندران اجرا می‌شود.

 

حجت الاسلام سهرابی در مورد شرایط سنی دانش‌آموزان در طرح نشاط معنوی خاطرنشان کرد: دانش آموزان سه دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در این طرح حضور دارند.

 

وی با تشریح نحوه آموزش شرکت‌کنندگان در طرح نشاط معنوی اضافه کرد: برای آموزش مخاطبان در طرح نشاط معنوی از سی مبلغ اعزامی و دانشجویان دانشگاه علوم معارف قرآنی کریم و 78 مبلغ بومی در سطح امامزاده‌های مازندران به کارگیری شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، هدف از اجرای طرح معنوی در امامزادگان را تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تربیت نیروهای قرآنی، تقویت و حفظ باورها و ارزش‌های اعتقادی و اسلامی دانش آموزان عنوان کرد.

 

وی در پایان دیگر برنامه‌های مهم طرح نشاط معنوی را تربیت حافظان قرآن کریم با همکاری جامعه القرآن کریم استان و شهرستان‌ها ذکر کرد و بیان داشت: برنامه برای آموزش حفظ قرآن کریم در حال پیگیری است.

 

استاندار مازندران نیز در این مراسم گفت: برگزاری برنامه های دینی و فرهنگی در جوار امامزادگان از برکات سنت حسنه وقف و ایثارگری واقفین خیراندیش است که مال و اموال خود را در راه اعتلای فرهنگ قرآنی اسلامی وقف کرده اند و باید به ارواح مطهر همه واقفین خیراندیش درود و سلام و صلوات بفرستیم.

 

سید علی اکبر طاهایی، خادم بودن قرآن و نیروهای قرآنی را از افتخارات مهم هر استان ذکر و تصریح کرد: همه ما افتخار داریم که خادم قرآن و نیروهای قرآنی هستیم و این توفیق نصیب اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و ادارات تابعه در شهرستانها شد که به این افتخار نائل شده اند.

 

استاندار مازندران ظهور انقلاب اسلامی ایران را از برکات قرآن کریم دانست و افزود: پیروزی انقلاب و بیداری اسلامی در منطقه از برکات عمل به مفاهیم قرآن است و به یقین قرآن کریم همه انسان ها را از ظلمات بسوی نور هدایت و راهنمایی می کند.

 

طاهایی در ادامه به ساخت و ساز امام‌زادگان اشاره و افزود: سازمان اوقاف باید با مشارکت عمومی فضای لازم را در جوار امامزادگان برای مردم به وجود آورد./950/پ202/ب

ارسال نظرات