۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۳۱۸۹۶

کتابخانه مصلای اعظم امام خمینی تبریز افتتاح می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کتابخانه، قرائتخانه و سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز در آستانه فرا رسیدن میلاد دوازدهمین آفتاب سپهر امامت و ولایت به بهره‌برداری خواهد رسید.
حجت الاسلام موسي محمدي، دبير جامعه روحانيت مبارز آذربايجان شرقي
 
حجت الاسلام موسی محمدی، مدیرعامل بنیاد خیریه مصلای امام خمینی(ره) تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: پروژه احداث مصلای اعظم امام خمینی(ره) در جوار مسجد ارک علیشاه تبریز در فضایی بالغ بر شش هکتار از اوایل دهه 80 آغاز شده است.
وی با بیان این‌که فاز نخست مصلای اعظم تبریز به عنوان بزرگ‌ترین مصلای شمال غرب و یکی از سه مصلای بزرگ کشور مطرح 45 هزار متر مربع مساحت دارد، ادامه داد: فضای مجموعه فرهنگی دینی مصلای اعظم تبریز با تکمیل فاز دوم به 75 هزار متر مربع افزایش پیدا می‌کند.
حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: درآستانه فرا رسیدن نیمه شعبان، سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) سالن اجتماعات، کتابخانه، قرائتخانه و غرفه‌های گروهی پژوهشی این مجموعه با حضور آیت الله مجتهدشبستری، مدیران ارشد استانی و عموم مردم متدین تبریز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل بنیاد خیریه مصلای امام خمینی(ره) تبریز افزود: فضای فیزیکی مجموع کتابخانه، قرائتخانه، هسته مرکزی، کتابخانه کتب مرجع، فضای باز طبقه دوم، سالن اجتماعات و ... که مورد بهره‌برداری قرار می گیرد، بالغ بر 4100 مترمربع خواهد بود.
وی با بیان این‌که هر یک از قرائتخانه‌های خواهران و برادران مصلای اعظم تبریز ظرفیت حضور همزمان 500 نفر را داراست، گفت: کتابخانه مصلای اعظم تبریز هم اکنون دارای حدود 20 هزار جلد کتاب است که از عموم شهروندان فرهنگ‌دوست استان که کتب بلااستفاده در کتابخانه شخصی خود دارند، درخواست می شود با اهدای کتاب، در تجهیز این مرکز فرهنگی یاری‌گر بنیاد مصلای تبریز باشند.
حجت الاسلام محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح ویژگی‌های بنای مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز اظهار داشت: مجموعه بزرگ مصلای تبریز دارای دو طبقه برای اقامه نماز، طبقه اول زیرزمین ویژه بخش اداری و طبقه دوم زیرزمین اختصاص به تأسیسات و امکانات رفاهی دارد.
وی خاطر‌نشان کرد: در طبقه دوم زیرزمین این مجموعه، آمفی تئاتر به ظرفیت یک هزار و 100 نفر، کتابخانه و قرائتخانه برادران و بانوان هر کدام به ظرفیت 500 نفر و رواق‌های متعدد در انداز‌ه‌های مختلف پیش‌بینی شده است.
حجت الاسلام محمدی استفاده از مهندسان و مشاوران مجرب کشور در رشته‌های مختلف را از ویژگی‌های این پروژه نام برد و افزود: از نخستین مراحل خاک‌برداری تا آخرین مرحله بهره‌برداری از این پروژه فیلمبرداری شده تا از لحاظ فنی در اختیار دانشکده‌های فنی کشور قرار گرفته و مورد استفاده دانشجویان قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: مصلای بزرگ تبریز از لحاظ روشنایی، سیستم‌های صوتی و تصویری، استفاده از هنرهای اسلامی در آرایش و تجهیز داخلی و حتی فرش‌های پهن شده به گونه‌ای طراحی شده که نمازگزاران در آن احساس آرامش روحی و روانی کنند./935/پ202/س
ارسال نظرات