۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۳۱۹۰۲

ویژه برنامه های نیمه شعبان در تبریز اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ بنیاد بین المللی امام مهدی(عج) تبریز با همکاری ستاد مشترک برگزاری مراسم مناسبت‌ های مذهبی ویژه برنامه های مختلف در نیمه شعبان اجرا خواهد کرد.
مهدويت
 
عباس دانش‌آموز، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام مهدی(عج) تبریز در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به تشریح ویژه برنامه این بنیاد در آستانه سالروز میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) پرداخت و اظهار داشت: جشن بزرگ نیمه‌شعبان چهارشنبه هفته جاری همزمان با شب میلاد آن حضرت با حضور عاشقان فرهنگ مهدوی در میدان فجر، باغ گلستان از ساعت 21:30 برگزار خواهد شد.
مدیرعامل بنیاد بین المللی امام مهدی(عج) تبریز ادامه داد: همزمان با روز نیمه شعبان نیز مراسم معنوی دعای ندبه از ساعت 7 صبح در مهدیه تبریز واقع در میدان جهاد(نصف راه) و محل امامزاده عون‌ابن علی واقع در کوه عون‌ابن علی برگزار می شود.
وی افزود: مهدی‌یاوران تبریز پس از قرائت دعای ندبه حرکت گروهی خود را از مساجد و محلات مختلف تبریز به سمت میدان ساعت آغاز می کنند که اجتماع بزرگ عاشقان مهدی(عج) و مراسم تجدید بیعت با حضرت ولی‌عصر(عج) در اول خیابان ارتش جنوبی برگزار خواهد شد.
دانش‌آموز تصریح کرد: ویژه برنامه گرامیداشت نیمه شعبان از ساعت 10:30 صبح روز پنجشنبه در میدان ساعت آغاز می شود که پایان بخش مراسم اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خواهد بود.
مدیرعامل بنیاد بین المللی امام مهدی(عج) تبریز همچنین از برگزاری دوره‌های کوتاه مدت مهدویت در تبریز خبر داد و گفت: نصب پرچم  یامهدی در معابر و خیابان‌های تبریز، نصب خیمه نمادین حضرت ولی عصر(عج) در میدان ساعت، برگزاری دوره های کوتاه مدت مهدویت، مسابقه کتابخوانی، پخش جزوه های سلسله مباحث معارف مهدی و دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران از جمله برنامه های این ستاد است.
وی با اشاره به این‌که دوره‌های مختلف آموزشی مهدویت بنیاد تنها در روزهای خاصی از سال خلاصه نمی شود، تصریح کرد: دوره‌های کوتاه‌مدت مهدویت در طول سال با هدف توجه به ضرورت و اهمیت امام‌شناسی، گسترش فرهنگ ولایت و مهدویت و آشناسازی جوانان با مبانی مهدوی برگزار می شود.
گفتنی است، حوزه‌های علمیه صادقیه، طالبیه، حضرت ولی عصر(عج) و سفیران هدایت تبریز نیز همزمان با سالروز میلاد یگانه منجی عالم بشریت، ویژه نامه های مختلف فرهنگی، مذهبی و قرآنی پیش‌بینی کرده اند./935/ت303/ب
ارسال نظرات