۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۱۳۱۹۲۳

حضرت علی اکبر الگوی ولایت‌پذیری برای جوانان است

خبرگزاری رسا ـ راهکارهای تبلییغی و نهادینه کردن معنویت و پاکدامنی در نسل جوان از سوی ائمه جمعه استان کرمان تشریح شد.
جشنواره ملي حضرت علي اکبر(ع)

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، ائمه جمعه شهرهای ریگان بم، ارزوئیه و قلعه گنج به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان به تشریح نقش مبلغان در رشد فکری و روحی نسل جوان پرداختند.

 

ارتباط روحانیت با جوانان راهکاری مناسب برای نهادینه کردن معنویت در میان این قشر است

 
حجت الاسلام علی حیدری نسب امام جمعه ریگان بم، با بیان این که وظایف مبلغان حوزه درباره نسل جوان شناخت نیازها و محبت کردن به آنها است، گفت: روحانیت با رفاقت با نسل جوان می‌تواند در راه خیرخواهی آنها گام برداشته و آموزه‌های دینی را به آنها آموزش دهد.

حجت الاسلام حیدری نسب بر ضرورت الگوگیری نسل جوان از حضرت علی اکبر(ع) تأکید کرد و ابراز داشت:  توجه به اخلاق آن حضرت و ادبی که در برابر پدر بزرگوارشان داشتند بهترین الگوی علمی برای جوانان است.
 
وی در ادامه رفاقت و ارتباط تنگاتنگ با جوانان را  یکی از راهکارهای اساسی برای نهادینه کردن معنویت در میان این قشر از جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: نسل جوان به دنبال الگو هستند و چه بهتر در این راه روحانیت جزو نخستین کسانی باشند که جوابگوی نیازهای آنها باشند.
 
حجت‌الاسلام حیدری نسب پیامبر اکرم(ص) را نمونه بارزی از برخورد صحیح با جوانان دانست و گفت: این رفتار را باید روحانیت به صورت عملی اجرایی کند و در راه برآورده کردن خواسته‌های جوانان گام بردارد.
 
وی رابطه چهره‌ به چهره را از دیگر عوامل موفقیت در فرآیند جذب جوانان به سوی دینداری خواند و ابراز کرد: این نوع تبلیغ کردن بسیار مؤثر است و به یقین تأثیر بسزایی در هدایت جوانان خواهد داشت.
 
امام جمعه ریگان بم ادامه داد: جوانان در پی این هستند که با آنها خالصانه رفتار شود و توقع دارند همان رفتاری که پیامبر اکرم(ص) با جوانان داشتند را از روحانیت ببینند.
 
وی از کسانی که در راه هدایت جوانان به امر کردن متوصل می‌شوند انتقاد کرد و اظهار داشت: نباید به جوانان از بالا نگاه کرد و جوانان هم باید مراقب باشند با یک برخورد شیفته کسی نشوند و به گفته‌هایی که فقط ظاهر زیبا دارند، توجه نکنند. 

حجت‌الاسلام حیدری نسب بر نقش آفرینی جوانان امروز در جامعه تأکید کرد و ابراز داشت: امروز باید به جوانان خود افتخار کنیم و با قرار دادن امکانات لازم  راه شکوفایی و پیشرفت آنها را فراهم کنیم.
 
حضرت علی اکبر الگوی ولایت مداری برای جوانان

حجت الاسلام محمد علی جعفری، امام جمعه اورزئیه، یکی از وظایف مبلغان را آشنا ساختن جوانان با اهداف امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: باید به جوانان آموخت که سیدالشهدا(ع) در راه اسلام از همه علایق خود حتی فرزند و خانواده گذشت تا اسلام را زنده کند.

امام جمعه اورزئیه بر ضرورت الگوگیری جوانان از حضرت علی اکبر(ع) تأکید کرد و ابراز داشت: جوانان باید از بزرگان دینی درس گرفته و خود را به آنها نزیک کرده تا در مسیر اسلام بتوانند خدمت کنند.
 
وی ولایت پذیری حضرت علی اکبر(ع) را از بارزترین ویژگی‌های آن حضرت دانست و با بیان این که جوانان باید این خصلت را سرلوحه کار خود قرار دهند، گفت: حضرت علی اکبر(ع) به خاطر نسبت فرزندی با امام حسین(ع) ایشان را همراهی نکرد؛ بلکه به عنوان اطاعت از ولی خدا و امام زمان خود از ایشان حمایت و برای اسلام جانفشانی کرد.
 
حجت الاسلام جعفری با اشاره به این که تنها را نهادینه کردن معنویت و پاک دامنی در نسل جوان وج به آیات قرآن است، ابراز کرد: الگوهای فراوانی در قرآن مانند سوره یوسف(ع) وجود دارد که جوانان می‌توانند آنها را سرمشق خود قرار دهند.
 
وی در ادامه نقش جوانان در ساخت جامعه را مهم ارزیابی کرد و  ابراز داشت: سرنوشت هر جامعه‌ای به دست جوانان آن رقم می‌خورد، جوانان صالح تضمین کننده سلامت جامعه هستند و از طرفی نیز با فساد جوانان، جامعه به فساد کشیده خواهد شد.

 
بصیرت و آگاهی نیاز اساسی جوانان در راه مبارزه با تهاجم فرهنگی است

حجت الاسلام امین رضوانی، امام جمعه شهرستان قلعه گنج، با اشاره به حدیثی پیامبر اکرم(ص)، مبنی بر ضروت توجه به جوانان گفت: ایشان به حاکمان و مبلغان دینی تأکید می‌کنند که جوان‌ها را دریابند چون آنها قلب‌ پاک و زلالی دارند و حرف‌های ناب الهی در قلب رقیق آنها اثر می‌کند.
 
وی ادامه داد: جوانان در شرایط سختی که بزرگان به مخالفت با پیامبر اکرم(ص) برخاستند در راه حمایت ایشان گام برداشتند و ایشان عثمامه جوان را به فرماندهی لشکر برگزیدند و فرمودند، هرکس از او پیروی نکند مسلمان نیست.
 
امام جمعه قلعه گنج اهمیت و بها دادن به قشر  را موجب موفقیت جامعه خواند و اظهار کرد: امروز اگر می‌خواهیم ارزش های اسلامی و نسل خود را  حفظ کنیم باید به فرموده پیامبر اسلام عمل کرده به جوانان بها دهیم.
 
حجت‌الاسلام رضوانی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که جوانان انقلاب اسلامی ایران از همه جوان‌های دنیا با ارزش‌تر هستند اشاره کرد و گفت: حضور جوانان در مراسم فرهنگی و معنوی مانند اعتکاف بسیار پر شور است و این نشان دهنده قدرت ایمان و معنویت در میان آنها است.

امام جمعه قلعه گنج با بیان این که متولیان تبلیغ فرهنگ دینی باید خود را اصلاح کرده و الگوی عملی برای جوانان باشند، ابراز کرد: همان گونه که در روایات آمده است؛ رفتار عملی هر مبلغ بهترین کاری است که در جوانان تأثیر می‌گذارد و از هزاران مقاله فرهنگی و فیلم‌نامه تأثیرپذیرتر خواهد بود.
 
وی در ادامه با بیان این که مبارزه جوانان امروز با جوانان دوران انقلاب متفاوت است، اظهار کرد: در زمان جنگ تحمیلی جوانان با دشمنان مواجهه حضوری و فیزیکی داشتند؛ اما امروز باید با جنگ نرم و فرهنگی آنها مقابله کنند که این مبارزه سخت‌تر از جنگ فیزیکی است و نیار به بصیرت و آگاهی دارد./971/ت301/س
ارسال نظرات