۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۳۱۹۳۵
با سخنرانی آیت‌الله طبسی؛

همایش مبلغان اعزامی نیمه شعبان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش مبلغان اعزامی نیمه شعبان با سخنرانی آیت‌الله طبسی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.
همایش مبلغان اعزامی نیمه شعبان برگزار شد
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش مبلغان اعزامی نیمه شعبان به سراسر کشور پیش از ظهر امروز با سخنرانی آیت‌الله طبسی در سالن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.
بر اساس این گزارش، در این همایش حجت‌الاسلام احمد زادهوش معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم درسخنانی، پیام رسانی دینی و تبلیغ رسالت الهی در ایام نیمه شعبان را زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) دانست و گفت: اطلاع رسانی و تبلیغ به رشد فکری و اندیشه‌ای جامعه مکک به سزایی خواهد کرد.
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم ادامه داد: هرچه افکار مردم در زمینه مهدویت بیشتر رشد کند آمادگی بیشتری برای پذیرش این امر مهم و دوران ظهور در آنها بوجود خواهد آمد.
آیت‌الله نجم الدین طبسی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم نیز در این همایش بر ضرورت آشنایی مردم با فرهنگ مهدویت تأکید کرد و گفت: وظیفه روحانیت است که در این مسیر گام بردارند تا جامعه بیش از پیش با این فرهنگ اصیل آشنا شود.
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه علمای حوزه همانگونه که به دروس فقه و اصول توجه دارند به مهدویت نیز توجه کنند، ابراز کرد: سؤلات و شبهات زیادی در این زمینه مطرح می‌شود و اگر متولی برای این امر مهم در حوزه پیدا نشود افراد دیگری که صلاحیت ورود در این مباحث ندارند متولی خواهند شد.
وی تأسیس شبکه مستقل و داخلی مهدویت را یکی از نیازهای اساسی دانست و تصریح کرد: امروزه سؤالات و شبهات فراوانی در رابطه با مهدویت مطرح می‌شود و تأسیس چنین شبکه‌ای از سوی مسؤولان ضروری است.
لازم به ذکر است، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بر اساس رسالت فرهنگی و تبلیغی خود مبلغان متخصص و توانمند را برای آشناسازی مردم با وظایف خود در عصر غیبت و تبیین معارف الهی، قرآنی و مهدوی ساماندهی، جذب و در ایام نیمه شعبان به سراسر کشور اعزام می‌کند.
خاطرنشان می‌شود، امسال پانصد نفر از مبلغان در ایام نیمه شعبان به سراسر کشور اعزام خواهند شد و این مبلغان احکام خود را دریافت کرده و از تاریخ چهاردهم تا پانزدهم شعبان در کشور به تبلیغ دین خواهند پرداخت.
گفتنی است، تبیین معارف مهدوی، شناخت حکومت مهدوی، تبیین نشانه‌های ظهور، معرفی شخصیتعدالت‌گستر جهان، وظایف یک انسان منتظر در دوران عصر غیبت و وظایف منتظران از جملهاهداف مبلغان اعزامی است./927/پ202/ن
ارسال نظرات