۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۳۱۹۴۷

لایحه تجارت در برنامه «فقه پویا» رادیو معارف نقد و بررسی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ لایحه تجارت ، از مصوبات جدید مجلس شورای اسلامی در برنامه «فقه پویا» نقد و بررسی خواهد شد.
فقه پويا
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، لایحه طولانی و سنگین تجارت بنا به پیشنهاد وزارت بازرگانی، تیرماه سال 84 به مجلس تقدیم شد.این لایحه با گذراندن فراز و نشیب بسیار و صرف زمانی طولانی و پس از بررسی در کمیسیون اقتصادی و کمیسیونی مشترک در نهایت در کمیسیون حقوقی و قضایی براساس اصل 85 قانون اساسی رسیدگی و تصویب شد. پس از تصویب این لایحه به شورای نگهبان رفته است تا در صورت تصویب، پنج سال به صورت آزمایشی در کشور اجرا شود.
برنامه «فقه پویا» در راستای رسالت خود در بررسی و نقد مسائل روز جامعه از منظر فقه اسلامی، به بررسی لایحه تجارت در صد ساعت می‌پردازد. در این برنامه با بهره گیری از کارشناسان مجربی همچون حجت الاسلام دکتر عبدی پور دارای دکترای فقه و حقوق تجارت و رییس مرکز تحقیقات مجلس دفتر تبلیغات اسلامی قم و حجت الاسلام علوی، دکترای فقه و حقوق خصوصی و استاد دانشگاه پردیس قم به بررسی این لایحه بزرگ از دیدگاه فقه و حقوق اسلامی پرداخته می‌شود که پخش آن از شنبه 17 تیر 91 آغاز خواهد شد.
 
برنامه «فقه پویا» کاری از گروه فقه و سیره به تهیه کنندگی و سردبیری حجت الاسلام محمد جواد طوسی، و مجری کارشناسی سید مرتضی موسوی‌نژاد شنبه هر هفته ساعت 14:45 از رادیو معارف پخش و در روزهای دوشنبه ساعت 22:00 بازپخش خواهد شد. /919/د102/ن
ارسال نظرات