۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۳۱۹۴۸
امام جمعه اهر:

رهنمودهای مقام معظم رهبری رمز عبور از تحریم‌ها است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده گفت: بهره‌مندی ایران از فناوری‌های نوین و انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای به‌عنوان یک کشور اسلامی برای غرب قابل تحمل نیست.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی، روز گذشته در جمع طلاب مدارس علمیه شهرستان اهر اظهار داشت: رهنمودها و توصیه‌های مقام معظم رهبری رمز عبور از تحریم‌های خصمانه دشمنان نظام اسلامی است.
 
وی با بیان این‌که بهره‌مندی ایران از فناوری‌های نوین و انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای به‌عنوان یک کشور اسلامی برای غرب قابل تحمل نیست، خاطرنشان کرد: دشمنان در طول 32 سال گذشته با تحریم‌های مختلف سعی کرده‌اند که در مقابل اهداف والای نظام و انقلاب در حوزه‌های مختلف خلل ایجاد کنند.
 
امام جمعه اهر ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، تبعیت از ولایت و مقابله با تبلیغات سوء دشمنان اسلام را رسالت خطیر طلاب و روحانیان در مقابله با هجمه رسانه‌ای دشمنان دانست و افزود: ملت ایران با خودکفایی در عرصه‌های مهم استراتژیک همچون گذشته از این تحریم‌ها نیز سربلند بیرون خواهد آمد، دشمنان باید بدانند تحریم‌های جدید نیز بی‌تأثیر خواهد بود.
 
وی حمایت از تولیدات داخلی را پاسخی دندان‌شکن به تحریم های اروپایی دانست و گفت: تحقق رهنمودهای رهبری در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نیازمند روشنگری روحانیان در محافل و مجالس مختلف است، مبلغان دینی بایستی راهکارهای تحقق اقتصاد اسلامی و تولید ملی را تبیین و تشریح کنند.
 
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی سال‌جاری را ادامه حرکت جهادی سال گذشته دانست و تصریح کرد: تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌ایرانی نیازمند نگرش جهادی در عرصه اقتصادی است، روحانیان به عنوان صاحب تفکر فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی بایستی در ترویج فرهنگ جهادی در تولید و اقتصاد تلاش کنند.
 
حجت الاسلام حاجی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت علی اکبر(ع) اظهار داشت: با وجود الگوهای آسمانی و بی‌بدیلی چون حضرت علی‌اکبر(ع) دیگر جوانان نباید دنباله‌رو الگوهای بی‌محتوا و بی‌هویت غربی باشند، هدف اصلی دشمن ترویج الگوهایی افسانه‌ای در جهت استحاله فرهنگی جوامع اسلامی است.
 
وی گرایش روزافزون جوانان به برنامه‌های دینی و مذهبی از جمله اعتکاف و شب‌های احیا را نشان‌گر خداگرایی نسل جوان جامعه دانست و افزود: مادامی که مسائل دینی و معنوی میان جوانان ایرانی مورد توجه قرار دارد، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم استکبار جهانی تأثیری نخواهد داشت.
 
امام جمعه اهر تشکیل اتاق فکر برای جوانان و بهره‌مندی از نکته نظرات و مشارکت آنان در اداره امور مساجد، مکان‌های فرهنگی و معنوی را موجب جذب و ترغیب جوانان به فعالیت های دینی دانست و تصریح کرد: روحانیان و مبلغان دینی باید با سلائق و روحیات جوانان آشنایی داشته باشند، چراکه جوان موتور محرک و مظهر نشاط، پویایی و سرزندگی جامعه محسوب می شود./935/پ202/ب
ارسال نظرات