۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۳۱۹۶۲
فردا؛

پنحمین سمینار تعامل اقوام و ادیان، مطبوعات و رسانه در ارومیه برگزار می شود

پنجمین سمینار تعامل اقوام و ادیان، مطبوعات و رسانه فردا با حضور مسؤولان و پژوهشگران استانی و کشوری و اصحاب جراید و رسانه های آذربایجان غربی در ارومیه برگزار می شود.
سمينار تعامل اقوام و اديان

 

حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه از برگزاری پنجمین سمینار تعامل اقوام و ادیان، مطبوعات و رسانه خبر داد و گفت: این سمینار فردا با حضور مسؤولان و پژوهشگران استانی و کشوری سیزدهم تیرماه به مدت یک روز در تالار وحدت مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار می شود.

وی با بیان این که آثار ارسالی به دبیرخانه این همایش در چهار محور هویت، رسانه، مهندسی فرهنگی و بیداری اسلامی است، گفت: تا کنون 60 اثر از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و تهران به دبیرخانه این همایش رسیده است.  

 

حجت الاسلام کریمی ادامه داد: بخش رسانه ها، اقوام و ادیان شامل کاربردهای رسانه های دیجیتالی و کارکرد فضای مجازی در تعامل اقوام و ادیان، نقش رسانه ها و مطبوعات در آسیب شناسی سیاست های قومی در عصر جهانی شدن و رسانه ها، بحران های نوین، ساماندهی فرهنگی و همبستگی اجتماعی است.

 

این مسؤول تأثیر و تأثر مولفه های مدیریت فرهنگی در تحکیم مبانی اقوام و ادیان، مهندسی فرهنگی، وحدت ملی- اقوام و ادیان، مهندسی فرهنگی و تعامل اقوام بر اساس مدل های کاربردی و جایگاه آن را از موضوعات بخش مهندسی فرهنگی، اقوام و ادیان اعلام کرد.

 

 وی تصریح کرد: جایگاه هویت ایرانی اسلامی در حوزه تمدنی جهان، جایگاه شعر و ادب، تقویت ادبیات ملی و تاثیر آن در هویت ایرانی اسلامی، ماهواره، اینترنت، شبکه های اجتماعی و بحران هویت از بخش های هویت و ادیان، اقوام، رسانه و بیداری اسلامی از موضوعات بخش ویژه است.

 

حجت الاسلام کریمی با بیان این که نویسندگان سه مقاله برتر در هر محور آثار خود را در سمینار ارائه می کنند، خاطرنشان کرد: به نفرات برتر این سمینار جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، از صدور گواهی حضور برای شرکت کنندگان در سمینار خبر داد و تاکید کرد: حضور خبرنگاران استان در این سمینار اجباری بوده و در ارزشیابی خبرنگاران و سایت ساماندهی خبرنگاران (سمان) مؤثر خواهد بود./936/ت303/ب

 

 


 

ارسال نظرات