۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۱۳۱۹۶۸

برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در خوی

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در آستان مقدس امامزاده سید بهلول خوی خبر داد.
رييس اداره اوقاف و امور خيريه خوي
 
حجت الاسلام مقصود محمودی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه خوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با بیان جایگاه معنوی نیمه شعبان در میان اعیاد اسلامی گفت: ولایت و امامت، رکن اساسی مکتب تشیع است، از دیدگاه شیعه پذیرش ولایت معصومان(ع) و به طور کلی تسلیم در برابر امام و حجت عصر، سرآمد همه فضیلت ها و شرط اساسی قبولی همه اعمال عبادی است.
 
وی تاکید کرد: انتظار در زمان غیبت و عدم حضور ظاهری امام در جامعه به نوعی اعلام پذیرش ولایت و امامت آخرین امام از سلسله امامان شیعه است و همین انتظار موجب می شود که ارتباط شیعیان با امامشان، اگر چه به صورت قلبی و معنوی، حفظ شود و آنها در همه اعصار از فیض وجود امامشان برخوردار باشند.

این مسؤول افزود: جشن نیمه شعبان باید در فضایی شاد و در عین حال معنوی برگزار شود تا نماد ارادت شیعیان به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) باشد.
 
حجت الاسلام محمودی همچنین در ادامه از برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در آستان مقدس امامزاده سید بهلول خوی خبر داد و گفت : طی جلسه ای که با حضور هیئت امنا و مسؤولان مراکز فرهنگی، قرآنی امامزادگان و بقاع متبرکه و نمایندگان اداره اوقاف و امور خیریه خوی برگزار شد مقرر شده است تا مراسم روحبخش احیای شب نیمه شعبان در آستان مقدس امامزاده سید بهلول برگزار شود.
 
 وی در ادامه از اجرای برنامه های متنوع  به مناسبت نیمه شعبان در آستان مقدس امامزاده سید بهلول خبر داد و گفت : سخنرانی، مولودی خوانی، ادعیه خوانی و ایجاد ایستگاه صلواتی شربت و شیرینی از جمله برنامه های جانبی جشن نیمه شعبان است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه خوی، ضمن دعوت از مردم آگاه و متدین خوی برای شرکت در این مراسم روحانی، برگزای با شکوه جشن نیمه شعبان را وظیفه هر مسلمان و شیعه محب اهل بیت (ع) خواند و تاکید کرد: وظیفه هر مسلمان و شیعه محب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که این روز عزیز را گرامی بدارد چرا که با شکوه برگزار شدن مراسمات نیمه شعبان موجب سربلندی شیعیان و خفت و خواری بدخواهان مکتب اهل بیت خواهد بود.
 
حجت الاسلام محمودی در پایان با بیان این که آرزوی هر انسان فهیمی ظهور امام زمان (عج)‌ است از امت متدین خواست تا در این روز با التجا به درگاه خداوند متعال برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) دعا کنند./936/ت303/ب 
ارسال نظرات