۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۳۱۹۶۹

چند خبر کوتاه از شمال غرب

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نشست هم اندیشی دستگاه های متولی حوزه روحانیت در تبریز و طرح جمع آوری صدقه برای سلامتی امام زمان (عج) در آذربایجان شرقی از مهم ترین اخبار کوتاه شمال غرب است.
اخبار کوتاه
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین جلسه هم اندیشی دستگاه های متولی حوزه روحانیت به ریاست آیت الله مجتهدشبستری در تبریز برگزار شد.
 
این جلسه که با هدف ایجاد وحدت رویه و هماهنگی های لازم در خصوص مسائل مربوط به روحانیت استان در دفتر امام جمعه تبریز برگزار شد، آیت الله شبستری به ارائه نکته نظرات خود در این زمینه پرداخت.
 
همچنین در این جلسه نماینده های اداره کل تبلیغات اسلامی استان، مرکز خدمات حوزه علمیه استان، دادسرای ویژه روحانیت استان و مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان حضور داشتند.
 
گفتنی است، اداره کل تبلیغات اسلامی استان در راستای ایجاد تعامل سازنده در میان دستگاه های فرهنگی و خصوصآ مراکز فعال در امر روحانیت اقدام به برگزاری این جلسه داشته که تداوم آن را برای تصمیم گیری های راهبردی در این حوزه ضروری و مفید می داند.
 
نوجوان تبریزی، مقام نخست مسابقات اذان دانش آموزان کشور را کسب کرد
رحیم وظیفه شعاع، مسؤول موسسه مهد قرآن آذربایجان شرقی گفت: محمد قویدل، نوجوان 14 ساله موذن و قاری قرآن، مقام نخست مسابقات اذان دانش آموزان کشور را به خود اختصاص داد.
 
وی افزود: این نوجوان که دانش آموز مقطع سوم راهنمایی مدرسه صدرای مهد قرآن آذربایجان شرقی است، مقام نخست این مسابقات را که هفته اول تیرماه در تهران برگزار شد، به خود اختصاص داد.
 
وظیفه شعاع ادامه داد: این دانش آموز علاوه بر کسب رتبه نخست اذان در مقطع تحصیلی سوم راهنمایی، به دلیل کسب امتیاز بالا، رتبه نخست این رشته در بین تمام شرکت کنندگان مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان را نیز بدست آورد.
 
محمد قویدل تاکنون در رشته های قرائت قرآن، اذان، تک خوانی تواشیح و سرود، حایز رتبه های برتر کشور و استان شده است که نفر نخست مسابقات کشور اذان آموزش و پرورش و مسابقات استانی اذان سازمان اوقاف در سال 90 و همچنین نفر اول مسابقات استانی اذان و قرائت قرآن سازمان اوقاف در سال 91 از جمله عناوین کسب شده توسط وی در دو سال اخیر است.
 
تبلیغات اسلامی اردبیل در تبلیغ چهره به چهره دین موفق عمل کرده است
حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در بازدید از خانه عالم روستای تکچی پارس آباد افزود: این موفقیت در سایه احداث و توسعه خانه های عالم به ویژه در مناطق محروم و روستایی استان حاصل شده و این شیوه همواره تداوم می یابد.
 
وی با اشاره به این‌که ساخت خانه های عالم در روستاها و دهستان ها اقدامی مناسب برای حضور روحانیت در مناطق محروم است، گفت: به رغم این که فضای تبلیغی از طریق فضای مجازی گستره بالایی دارد، اما هیچ گاه به میزان تاثیرگذاری تبلیغ چهره به چهره نیست.
 
حجت الاسلام ستوده ادامه داد: بر اساس برنامه چهارم توسعه ساخت خانه های عالم در استان موفقیت آمیز بوده و برای تحقق نهایی فعالیت های مذهبی و فرهنگی حرکت در محور برنامه پنجم توسعه نیز با جدیت دنبال می شود.
 
وی افزود: امروز شاهد ساخت خانه های عالم با متراژهای کمتر حدود 42 متر مربعی در مناطق مختلف استان هستیم و در طرح های تابستانی، ماه مبارک رمضان، دهه محرم و ماه صفر شاهد حضور روحانیان در روستاهای استان خواهیم بود.
 
طرح جمع آوری صدقه برای سلامتی امام زمان (عج) در آذربایجان شرقی اجرا می شود
حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی از برگزاری طرح جمع آوری صدقه برای سلامتی امام زمان (عج) در استان خبر داد و اظهار داشت: این طرح تا نیمه شعبان سالجاری در 170 پایگاه مستقر در مساجد شهری و روستایی استان اجرا می شود.
 
وی با اشاره به این‌که اولویت نخست وجوه جمع آوری شده در این طرح اختصاص به قربانی کردن برای سلامتی امام زمان (عج) دارد، ادامه داد: صبح روز نیمه شعبان همزمان با سراسر کشور این قربانی ها در مساجد ذبح و میان نیازمندان همان محل تقسیم می شود.
 
دشتی افزود: تمام کمک های جمع آوری شده در این طرح زیر نظر هیات امنا و امام جماعت همان مسجد هزینه می شود، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بقیه کمک های جمع آوری شده در این طرح بین مددجویانی که تا کنون موفق به زیارت قم و جمکران نشده اند، تخصیص می یابد.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اضافه کرد: این افراد در قالب اردوهای مهدویت به اماکن مقدس قم و جمکران اعزام می شوند، در صورتی که میزان کمک های جمع آوری شده بیش از موارد ذکر شده باشد این کمک ها صدقه عام محسوب شده و بین فقرا تقسیم می شود./935/د101/ب

 

 

ارسال نظرات