۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۱۳۱۹۹۶
آیت‌الله باریک بین:

حوزه مهم‌ترین پشتوانه نظام بوده و خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که امروز بیش از پیش نیازمند تقویت مسائل تهذیبی در حوزه های علمیه هستیم، خاطرنشان کرد: علم و دانش باید همراه با اخلاق رشد کند.
نماينده ولي فقيه در قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله هادی باریک بین، نماینده ولی فقیه در قزوین، در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان که در مدرسه علمیه کوثر مرکز استان برگزار شد، علم، کسب تقوا و جهاد در خداوند متعال را سه عنصر ارزشمند دینی در اسلام دانست و گفت: اسلام همه توجه خود را متوجه تقوا کرده و پایه و اساس اسلام ناب نیز بر مبنای تقوای الهی شکل گرفته است.

 

وی با تأکید براین که در همه امور باید تلاش کنیم نیت ما خدایی باشد، افزود: رضایت الهی باید همواره مد نظر انسان قرار گیرد و تنها دراین صورت است که کارهای ما هدفدار خواهد بود.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که همه نیت ها در حوزه باید الهی باشد، تصریح کرد: طلاب حوزه باید با نیت خیر والهی به تحصیل و تهذیب بپردازند.

 

آیت الله باریک بین با تأکید براین که طلاب باید تلاش کنند تا در مسیری که حرکت می کنند جز خداوند متعال هیچ هدفی مدنظر آنها نباشد، خاطرنشان کرد: همه برنامه ها درحوزه باید مورد رضایت الهی باشد.

 

امام جمعه قزوین با بیان این که طلاب در مسیر علم آموزی باید دل را به خدا بسپارند، ادامه داد: طلاب مهذب نیاز امروز جامعه اسلامی است.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که امروز بیش از پیش نیازمند تقویت مسائل تهذیبی در حوزه های علمیه هستیم، خاطرنشان کرد: علم و دانش باید همراه با اخلاق رشد کند، چراکه علم بدون تهذیب انسان را از رسیدن به سعادت و تعالی حقیقی باز خواهد داشت.

 

آیت الله باریک بین با تأکید بر این که حوزه های علمیه باید تربیت طلاب عالم و مهذب را به طور جدی دنبال کنند، ادامه داد: امروز روحانیت رسالت سنگینی در مقابله با انحراف ها بر عهده دارد.

وی با اشاره به این که امروز حوزه های علمیه به برکت انقلاب اسلامی و عنایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی در جایگاه ممتازی قرار دارند، خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام راحل زمینه تحول حوزه ها را فراهم کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین حوزه علمیه را رکن اصلی انقلاب اسلامی ایران دانست و ادامه داد: این انقلاب عظیم به پشتوانه فکری حوزه وحضور در صحنه روحانیت آگاه به پیروزی رسید.

 

آیت الله باریک بین در ادامه سخنان خود به نقش آفرینی حوزه و روحانیت در بیش از سه دهه اخیر اشاره کرد و گفت: این رکن اصلی انقلاب همواره مهم ترین پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و خواهد بود.

 

امام جمعه قزوین، جهش های علمی درحوزه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: این رکن مهم نظام اسلامی به عنوان پشتوانه اصلی انقلاب باشد در عرصه علمی همواره پیشگام دیگر مراکز علمی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین با تأکید بر این که جامعه اسلامی امروز نیازمند حرکت های علمی بسیار بالایی است، گفت: حوزه باید با تحقق منویات رهبری در عرصه تحول مسیر شکوفایی ارزش های دینی را بیش از پیش فراهم کند.

 

وی در ادامه سخنان خود به فعالیت های علمی مدارس علمیه خواهران در کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد رشد کیفی و کمی مناسبی در این عرصه بودیم که باید تقویت شود.

 

آیت الله باریک بین با اشاره به این که حوزه‌های علمیه خواهران برای همه علاقه‌مند فعال بوده و فضا برای حضور آن‌ها در عرصه معارف علمی و کسب علوم قرآنی مهیا است، ادامه داد: خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد استقبال گسترده خواهران از تحصیل در مدارس علمیه هستیم که این مسأله نوید بخش رشد و گسترش مبانی دینی در جامعه است./950/پ203/ج

ارسال نظرات