۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۳۲۰۰۰

مدیر جدید حوزه علمیه خواهران قزوین معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرجدید حوزه علمیه خواهران قزوین، روز گذشته با حضور آیت الله باریک بین معرفی شد.
مرکز مديريت حوزه علميه خواهران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مدیرجدید حوزه علمیه خواهران قزوین، روز گذشته با حضور آیت الله باریک بین معرفی شد.

 

حجت‌الاسلام محمد باریک‌بین، مدیر پیشین حوزه علمیه خواهران قزوین در این مراسم خدمت به حوزه علمیه را توفیقی الهی دانست و گفت: حوزه علمیه به عنوان مهم ترین مرکز نشر معارف دینی نقش تأثیرگذاری در جامعه اسلامی بر عهده دارد.

 

وی با اشاره به این که فعالیت مدیریت حوزه علمیه خواهران قزوین از سال 86 با راه‌اندازی مدیریت منطقه شش حوزه‌های علمیه خواهران آغاز شد افزود: این استان در حال حاضر دارای سه مدرسه علمیه خواهران فعال است که دو تا از آنها در مقطع سطح دو (کارشناسی) و یکی از آنها در مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) فعالیت می‌کنند.

 

حجت الاسلام باریک بین همچنین از تحصیل بیش از 300 طلبه خواهر در این سه مدرسه علمیه خبر داد و گفت: خوشبختانه روند فعالیت علمی و آموزشی این مدارس رضایت بخش است.

 

وی به راه اندازی سطح سه در یکی از مدارس علمیه خواهران قزوین اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سطح سه در قزوین در دو رشته فقه و اصول و تفسیر و علوم قرآنی مشغول به فعالیت است.

 

حجت الاسلام باریک بین خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این مدرسه علمیه 24 طلبه به صورت حضوری و 45 طلبه به صورت غیرحضوری مشغول به فعالیت هستند.

 

وی همچنین از در حال ساخت بودن دو مدرسه علمیه خواهران در قزوین خبر داد وگفت: این دو مدرسه در شهرهای تاکستان و شهرک کوثر استان قرار دارند و علاوه بر این نیز راه اندازی دو مدرسه علمیه در شهرهای آبیک و الوند نیز در حال پیگیری است.

 

حجت الاسلام باریک بین در بخش پایانی سخنان خود به راه اندازی شورای پژوهشی دراستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دو هسته پژوهشی در مدارس علمیه استان استان فعالیت می کنند.

 

 

حجت‌الاسلام رضا کاظم‌لو، مدیر جدید حوزه علمیه خواهران قزوین نیز دراین مراسم، تقویت برنامه های علمی و آموزشی در مدارس علمیه خواهران را یکی از مهم ترین برنامه های خود اعلام کرد وگفت: توجه به بنیه آموزشی طلاب باید بیشتر مورد توجه مدیران حوزه قرار گیرد.

 

وی، تبلیغ صحیح دین مبین اسلام را یکی از رسالت های اصلی طلاب دانست و خاطرنشان کرد: یک طلبه باید قبل از فعالیت های تبلیغی نیاز سنجی کند و با اطلاع از نیاز جامعه به ترویج ارزش های دینی بپردازد./950/د102/ب

ارسال نظرات