۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۳۲۰۱۵
نماینده خبرگان رهبری:

تهمت‌ عده‌ای غافل نباید روحانیت را در کار تبلیغی مأیوس کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین واعظ‌ موسوی آشنایی مبلغان به مسائل روز را مقدمه شناخت دشمن و پاسخ به هجمه‌های عقیدتی دشمنان اسلام دانست.
گردهمايي روحانيان شبستر
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در همایش روحانیان شهرستان شبستر با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان اظهار داشت: پرداختن به موضوع مهدویت و پاسخ به برخی از شبهات القائی از سوی رسانه‌های بیگانه رسالت امروز روحانیت محسوب می شود.
 
وی با تاکید بر این‌که روحانیان بایستی با روشنگری و بصیرت‌بخشی اجازه ندهند خرافه‌گری در مجالس مهدوی رواج یابد، خاطرنشان کرد: آشنایی مبلغان دینی با مواضع فرهنگی و عقیدتی دشمنان و همچنین پاسخگویی به شبهات روزافزون نظام سلطه ضددینی، ضرورتی انکارناپذیر برای روحانیت است.
 
نماینده خبرگان رهبری آشنایی مبلغان به مسائل روز را مقدمه شناخت دشمن و پاسخ به هجمه‌های عقیدتی دشمنان اسلام دانست و افزود: بی‌شک روحانیت با هدایت‌ گری و مردم با هدایت پذیری از ولایت و مرجعیت راه نفوذ بدخواهان نظام اسلامی و ولایی را خواهند بست.
 
حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی نقش روحانیت در طول تاریخ ایران اسلامی را ممتاز و غیرقابل انکار خواند و گفت: دشمن امروز به این نکته مهم پی برده است که علاقه باطنی و عمیق مردم به ارزش‌ها و روحانیت، همواره یکی از قطب های خطر برای استکبار در کنار قرآن و ولایت بوده است.
 
این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که تهمت‌ها و توهین‌های ناآگاهانه عده‌ای غافل نباید روحانیت را در ادامه مسیر حق و حقیقت مأیوس کند، تصریح کرد: دشمنان تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا شاید بتوانند فاصله‌‌ای میان روحانیت و مردم ایجاد کنند و با عمق بخشی به این فاصله، به خیال واهی به اهداف شوم تخیلی خود نائل شوند.
 
نماینده خبرگان رهبری در پایان وحدت و همدلی را نیاز جدی جامعه اسلامی دانست و افزود: روحانیت بایستی با شناخت اهداف تفرقه ‌افکنانه دشمنان در مسیر وحدت حول محور ولایت گام برداشته و در دفاع از حریم ولی فقیه به صورت مستدل و با استفاده از اصول مسلم دینی گام بردارند.
 
همچنین حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر در سخنانی با اشاره به نقش روحانیت در ترویج ارزش‌های دینی در جامعه اظهار داشت: امروز روحانیت بهترین مرجع برای پاسخ به شبهات دینی و اعتقادی مردم به‌ویژه جوانان هستند و باید از این فرصت ممتاز بهره برداری کرد.
 
وی از روحانیان و مبلغان دینی خواست تا در برنامه های فرهنگی و جلسات دینی و همچنین در سخنرانی مجالس مختلف به موضوعات و مسائل اجتماعی به ویژه ازدواج و طلاق، اعتیاد، عفاف و حجاب و اخلاق اسلامی اهمیت داده و به صورت مستمر این موضوعات را پیگیری کنند.
 
امام جمعه شبستر تصریح کرد: روحانیت در همه تمام ادوار تاریخی نقش اساسی در رشد فرهنگی و اجتماعی آحاد جامعه داشته است، ارشاد و هدایت جامعه از وظایف ذاتی روحانیان است، به ویژه در شرایطی که با توطئه های جدیدی از سوی استکبار جهانی رو به رو هستیم، باید دقیق و هوشیارانه عمل کنیم./935/پ202/س
 
ارسال نظرات