۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۳۲۰۱۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

اندیشه مهدویت پاسخگوی همه نیازهای بشری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان اندیشه مهدویت را پاسخگوی همه نیازهای بشری دانست و گفت: همه ارکان کشور باید در جهت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اصیل مهدویت به کار گرفته شود.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، امروز در جمع مبلغان دینی مرکز استان با تبریک ماه شعبان و در پیش بودن سالروز ولادت حضرت ولی عصر(عج) از اعزام 437 مبلغ در ایام ماه شعبان به مناطق مختلف استان خبرداد.

 

وی با بیان این که این اعزام به منظور گرامیداشت ماه شعبان، تبیین شخصیت علمی و عملی ائمه اطهار(ع) و آماده سازی مردم برای ورود به ماه مبارک رمضان صورت گرفته است، افزود: خوشبختانه طی سال های اخیر اقبال عمومی نسبت به اعزام مبلغان دینی در مناسبت های مختلف بسیار خوب بوده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه سخنان خود با اشاره به این که مبلغان دینی وظیفه و رسالت سنگینی در جامعه بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: یک مبلغ باید فراگیری علوم مورد نیاز و مجهز شدن به ابزار تبلیغی مناسب زمینه یک تبلیغ کارآمد و تأثیرگذار را فراهم کند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با تأکید براین که ارتباط بیشتر مبلغان با نسل جوان جامعه، خاطرنشان کرد: هجمه‌های گسترده و بی‌اندازه غرب علیه اعتقادات دینی جوانان جامعه، ضرورت توجه بیشتر مبلغان به این نسل تأثیرگذار را نسبت به گذشته بیشتر کرده است.

 

وی به نقش روحانیت در خنثی سازی توطئه های دشمنان اسلام اشاره کرد و با بیان این که روحانیت همواره در دفاع از مبانی دینی ثابت قدم بوده است، گفت: این قشر تأثیر گذار جامعه اسلامی امروز هدف اصلی توطئه های دشمنان است.

 

حجت الاسلام ولی نژاد در ادامه سخنان خود با بیان این که نظام سلطه همه تلاش و سرمایه گذاری خود را برای تضعیف جایگاه روحانیت به کار بسته است، افزود: کمرنگ کردن نقش روحانیت در عرصه های مختلف نظام اسلامی و جدایی مردم از روحانیت را از توطئه های شوم دشمنان نظام اسلامی اعلام کرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به شبهات ایجاد شده از سوی دشمنان در جهت تضعیف اعتقادات دینی امت اسلامی، گفت: روحانیت بهترین قشر برای پاسخگویی به این شبهات است و باید با جهاد علمی وارد میدان شده و شبهه زدایی کند.

 

وی به وظیفه تبلیغی روحانیت اشاره کرد و با بیان این که گسترش بی حد و اندازه شبهات از سوی دشمنان نظام رسالت مبلغان دینی را چند برابر کرده است، افزود: امروز مبلغان باید با همه توان خود وارد عرصه شده از اندیشه ناب اسلامی حراست کنند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که ابزار و هدف تبلیغی تأثیر‌گذاری این مسأله مهم را دو چندان خواهد کرد، بیان داشت: امروز یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید مورد توجه برنامه‌ریزان باشد، ابزار و هدف  دو مساله مهم تبلیغ است که بدون این دو پشتوانه مهم نباید به فکر تأثیرگذاری تبلیغی باشیم.

 

وی با اشاره به این که مبلغان به عنوان سفیران عرصه تبلیغ احکام دینی باید با ترویج احکام اسلامی ارزش های ناب شریعت محمدی را در جامعه گسترش دهند، گفت: جامعه در هر زمانی نیازمند آموختن مبانی دینی است و این مسأله در طول تاریخ وجود داشته است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن نیمه شعبان، گفت: انتظار یعنی در طلب عدالت و آزادگی و آزادی فعالیت کردن، نپذیرفتن ظلم و ذلت، خواری و مقاومت کردن است.

 

حجت الاسلام ولی نژاد اندیشه مهدیت را پاسخگوی همه نیازهای بشری دانست و گفت: همه ارکان کشور باید در جهت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اصیل مهدویت به کار گرفته شود.

 

وی با اشاره به اعتقاد به مهدویت در مکتب شیعه و دیگر مذاهب اسلامی اظهار داشت: علاوه بر مذاهب اسلام، مسأله اعتقاد به ظهور منجی در گذشته و حال، موضوعی بوده که بسیاری از ادیان از جمله مسیحیت و یهود، بدان توجه داده‌اند و در رابطه با آن عقاید بسیاری زیادی را ترویج داده اند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به وجود فرقه های انحرافی و معنویت گرا در این عصرخاطرنشان کرد: باید طوری عمل کنیم که از این فرهنگ سوء استفاده نشود و در برابر تهاجم دشمنانی که می خواهند مهدویت را از بین ببرند، ایستادگی کنیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات