۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۳۲۰۳۴
امام جمعه کازرون:

تحریم‌ها نشانه راه و حرکت صحیح ایران اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون با بیان این‌که تنها ابزار دشمن برای جلوگیری از پیشرفت و مقاومت ملت ایران، اعمال تحریم است، گفت: تحریم‌های دشمنان نشانه ضعف و استیصال آنها در برابر خواست واراده ملت ایران است.
حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه كازرون
حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که تحریم‌های نفتی از سوی اتحادیه اروپا تأثیری در پیشرفت کشور و ملت ایران نخواهد داشت، گفت: تجربه گذشته انقلاب نشان می دهد ملت ایران با تحریم عقب نشینی نمی‌کند.
تحریم‌ها نشان دهنده صحیح بودن حرکت ملت است
امام جمعه کازرون با اشاره به اینکه تحریم‌ها عزم ملت را برای موفقیت جزم تر خواهد کرد، ابراز داشت: سختگیر‌ی‌های دشمن نشان می‌دهد که در مسیر درستی گام برمی‌داریم، هرچند تحریم‌ها مشکلاتی را به وجود خواهد آورد اما دستاوردها و برکاتی فراوانی در پی خواهد داشت.
حجت‌الاسلام خرسند ادامه داد: بسیاری از پیشرفت‌هایی که امروز در زمینه‌های علمی، پژوهشی، نظامی و هسته‌ای به دست آمده، مرهون تحریم‌هایی است که از جانب دشمنان متوجه کشور شده است.
وی با بیان این که تحریم‌ها اثری در عزم ملت ندارد و ملت ایران قطعا راهی را که انتخاب کرده به قدرت دنبال خواهد کرد،‌ ابراز داشت: دشمن می‌خواهد با تحریم و فشار، ملت ایران را از مسیری که انتخاب کرده منصرف کند، اما با پایداری ملت به اهداف شوم خود نخواهد رسید.
توجه به تولید ملی حربه تحریم را خنثی می‌کند
حجت‌الاسلام خرسند یکی از راهکارهای مقابله با تحریم دشمنان را توجه بیش از پیش و محقق کردن شعار امسال مقام معظم رهبری از سوی مسؤولان دانست و اظهار کرد: کشور باید به سمتی حرکت کند تا در همه زمینه‌ها تولید کننده باشد و نیازی به کشورهای غربی نداشته باشد.
وی در ادامه خواستار دوری کشور از اتکا به نفت و درآمدهای آن شد و تصریح کرد: تا زمانی که که به این ذخیره ارضی اتکا داشته باشیم، دشمن می‌تواند با ابزاری که در دست دارد مشکلاتی را برای کشور به وجود بیاورد.
امام جمعه کازرون تأکید کرد: باید به سمت تقویت تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ملی حرکت کنیم و موانعی که در این مسیر وجود دارد را برداریم و از سرمایه گذاران حمایت کنیم چراکه نتیجه حمایت از تولید، اشتغال، رونق اقتصادی و افزایش قدرت خرید مردم در کشور است.
به بهانه تحریم نباید هرج و مرج و بی قانونی در کشور حاکم شود
حجت‌الاسلام خرسند با بیان این که چهار ماه از سال  گذشته اما اقدامی برای اجرایی کردن شعار مقام معظم رهبری صورت نگرفته است، گفت: ‌با شعار نمی‌شود کشور را پیش برد، مسؤولان باید با کار کارشناسی و نظارت جلوی سوء استفاده انسان‌ها و مجموعه‌های مغرض را بگیرند تا آنها نتوانند به بهانه تحریم در بازار التهاب ایجاد کرده و به اقشار ضعیف جامعه فشار بیاورند.
تحریم‌ها نشانه ضعف و استیصال غرب است
وی در ادامه با بیان این که تنها ابزار دشمن برای جلوگیری از پیشرفت و مقاومت ملت ایران، اعمال تحریم است، افزود: کارشناسان غربی اذعان کرده‌اند که این تحریم‌ها بیشتر به ضرر کشورهای تحریم کننده است، آنها حاضرند خودشان ضرر کنند اما به ما هم ضرر برسانند.
حجت‌الاسلام خرسند تحریم‌های غرب را از سر استیصال و ضعف آنها دانست و با بیان این که آنها با اعمال تحریم نمی توانند جلوی پیشرفت ملت‌ها را بگیرند، تصریح کرد: این تحریم‌ها نشانه قدرت غرب نیست، آنها اگر منطق دارند و دم از پیشرفت، تکنولوژی و گفت‌وگوی تمدن‌ها می‌زنند با مذاکره مشکلات را حل کنند./927/ت302/ج
ارسال نظرات