۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۳۲۰۳۶

دوره آموزشی مکاسب ویژه بازاریان مرند برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزشی مکاسب با حضور اساتید حوزوی ویژه بازاریان، اصناف و کسبه شهرستان مرند برگزار شد.
المکاسب
 
حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند در حاشیه این دوره آموزشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: فعالیت بازار اسلامی نشانه جامعه پویای دینی است و لازمه تحقق این امر آشنایی بازاریان با فقه و شرع است.
 
وی با بیان این‌که عدم آشنایی بازاریان جوان با آداب بیع و معاملات صحیح اسلامی، موجب بروز مفاسدی در داد و ستدهای روزانه بازار می شود، تصریح کرد: با توجه به این که بیشتر بازاریان امروز ایران را جوانان تشکیل می دهند، تعداد کمی از آنان با مسائل شرعی داد و ستد آشنایی دارند.
 
حجت الاسلام نعمت زاده ادامه داد: نگاهی به تاریخ کهن منطقه آذربایجان نشان می دهد که از قدیم الایام بازاریان صبح ها قبل از حضور در حجره های خود ابتدا در کلاس های فقه و احکام حضرات آیات حضور می یافتند، سپس در حجره‌های بازار به کسب و کار مشغول می‌شدند.
 
وی افزود: وجود حوزه های علمیه و مساجد بزرگ در کنار بازار نشان از نوعی تعامل میان حوزویان و بازاریان است که باید مورد توجه و مطالعات گسترده قرار گیرد، به عبارت بهتر صاحبان مشاغل بایستی با فقه و مبانی دینی مربوط به کار خود آشنا باشند، در این صورت رزق و روزی بازاریان نیز با برکت خواهد بود.
 
همچنین حجت الاسلام جلیل پور تقی، مسؤول اداره تبلیغات اسلامی مرند اظهار داشت: این دوره در راستای توسعه و تداوم آموزش های تخصصی فقهی و احکام کسب ویژه اصناف در مجمع امور صنفی این شهر با حضور 100 نفر از بازاریان مرند برگزار شد.
 
شرکت کنندگان طی این دوره آموزشی با مباحثی از جمله ارزش و اهمیت کسب و کار در مبانی دینی، نظرات اسلام در خصوص بازار و آسیب شناسی کسب و کار آشنا شده و در پایان به هر یک از بازاریان یک جلد کتاب آموزش فقه، تألیف حجت الاسلام محمدحسین فلاح زاده اهدا شد.
 
گفتنی است، سال گذشته همزمان با ماه مبارک رمضان و با پیگیری های دفتر شمال غرب خبرگزاری رسا در تبریز، سلسله جلسات فقه مشاغل و بازار در مسجد آیت الله بادکوبه ای واقع در بازار تاریخی تبریز برگزار شد./935/پ202/ب
ارسال نظرات