۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۳۲۰۵۱
نماینده مردم تبریز:

فشارهای استکبار با هدف جلوگیری از نفوذ ایران صورت‌ می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تحریم اخیر نفتی فرصتی برای وابستگی کم‌تر اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی خواهد بود.
محمداسماعيل سعيدي، منتخب مردم تبريز در انتخابات نهم مجلس
 
محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به این‌که تحریم‌های جدید غرب از پیش شکست‌خورده است، اظهار داشت: ایران اسلامی با تحریم پیش‌دستانه برخی از دول غربی نشان داد که تحریم‌های خصمانه غرب هیچ تاثیری در اراده ملت ایران نخواهد داشت.
 
وی با اشاره به این‌که ایران اسلامی 32 سال با انواع تحریم‌ها و تهدیدها رو به رو بوده است، خاطرنشان کرد: حقیقت آن است که فشارهای سیاسی و اقتصادی غرب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی با هدف جلوگیری از قدرت نفوذ ایران و سلطه بر منابع و ظرفیت‌های عظیم کشورمان است.
 
سعیدی با اشاره به مضامین برخی از آیات قرآنی و روایات وارده از ائمه اطهار(ع) گفت: خداوند متعال همواره بر ایستادگی در برابر ظلم ظالم سفارش داشته و وعده پیروزی مستضعفان را داده است، از این رو اگر در مقاطعی از تاریخ انقلاب اسلامی شاهد عنایات خاص الهی بوده‎‌ایم، طبق این سنت الهی بوده است.
 
سعیدی با مقایسه وضعیت آزادی و استقلال برخی از کشورهای خودفروخته منطقه‌ای با ایران اسلامی، افزود: دولتمردان این کشورها غلام حلقه به گوش غرب شده‌اند، حتی اگر مجلس هم در این ممالک فعالیت داشته باشد، اراده‌ای از خود ندارد، چراکه ناگزیر به تبعیت از فرامین بالادستی از سوی غرب است.
 
وی تحریم دوباره ایران از سوی غرب را دور باطل و به ضرر آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده، در بسیاری از بخش‌ها، همین تحریم‌ها موجب اعتماد به نفس جوانان ایرانی و خودکفایی در عرصه‌های استراتژیک شده و غرب در این آزمون نیز به خطا رفته است.
 
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسالمی با تاکید بر این‌که آثار و تبعات منفی تحریم نفتی ایران نه تنها در اقتصاد اروپا، بلکه در بخش‌های اجتماعی و سیاسی غرب مشاهده خواهد شد، گفت: سقوط شاخص‌های اقتصادی، ورشکستی بانک‌ها، کسری بودجه، بحران بیکاری، افزایش وقوع جرائم و فقر حاصل سیاست‌های نابخردانه دولتمردان غربی بوده است.
 
وی با بیان این که ملت ایران فشارهای سخت تر از تحریم های نفتی را طی 33 سال پس از انقلاب اسلامی تحمل کرده است، تصریح کرد: دشمنان نظام حتی با تحمیل جنگ هشت ساله به ایران نیز نتوانستند به افکار و ایده های پلید خود برای به زانو در آوردن ملت ایران جامه عمل بپوشانند.
 
سعیدی با اشاره به این‌که تحریم اخیر نفتی فرصتی برای وابستگی کم‌تر اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی خواهد بود، گفت:همین تحریم ها در طول سال های آینده مایه آبرو و حیثیت و خوکفایی کشور در بسیاری از عرصه های علمی، فناوری و دفاعی خواهد شد./935/ت302/ج
ارسال نظرات