۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۳۲۰۹۰

آغاز به کار طرح نشاط معنوی در خوی

خبرگزاری رسا ـ با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و جمعی از مسؤولان اجرای طرح تابستانی نشاط معنوی در آستان مقدس امامزاده سید بهلول خوی آغاز شد.
طرح نشاط معنوي
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، طرح تابستانی نشاط معنوی امروز با حضور حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی و جمعی از مسؤولان خوی در امامزاده سید بهلول خوی آغاز به کار کرد.
حجت الاسلام علی مصائبی در آیین آغاز به کار این طرح تابستانی اظهار کرد: طرح نشاط معنوی در شهرستان خوی با حضور ده نفر از روحانیون آغاز می شود و تا بیست و پنجم مرداد ماه سالجاری ادامه خواهد داشت.
 
وی در ادامه به تشریح ابعاد کلی طرح پرداخت و گفت: این طرح در هزار و 270 بقعه متبرکه در مناطق مختلف کشور اجرا خواهد شد که از این میان یازده بقعه متبرکه آذربایجان‌غربی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان مجری این طرح خواهد بود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان قرار گرفته‌ایم، این طرح به مدت 45 روز در اماکن مذهبی و امام‌زادگان استان اجرا خواهد شد به گونه ای که هر روز به مدت دو ساعت جوانان و نوجوانان در حضور روحانیان دعوت شده از قم و علمای بومی تلمذ خواهند کرد.
 
به گفته وی، برپایی نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات جوانان در زمینه‌های سیاسی، دینی، اجتماعی و مشاوره خانواده از جمله برنامه‌های روحانیون طرح نشاط معنوی است.
 
حجت الاسلام از تعامل دانشکده علوم قرآنی خوی در تامین مربیان این طرح خبر داد و گفت: در مجموع بیش از یکصد نفر از روحانیون و مربیان مجرب در این طرح فعالیت خواهند داشت.
 
وی با بیان این که کلاس‌های آموزشی در رشته‌های مختلف برای مقطع سنی بین هشت تا 18 سال برپا خواهد شد، ادامه داد: با حضور علما و مربیان توانمند دوره‌های آموزشی در رشته‌های گوناگون هنری، ورزشی و ... برپا خواهد شد.
 
حجت الاسلام مصائبی، به دلیل خارج از شهر بودن تعدادی از بقاع استان اشاره کرد و بیان داشت: به دلیل طولانی‌بودن مسافت بعضی از بقاع این طرح به دو شکل اردوی یک روزه و کلاس‌های مستمر برگزار می شود.
 
وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی های انجام شده با آموزش و پرورش، کانونهای فرهنگی هنری مساجد و همچنین مؤسسات قرآنی جوانان و نوجوانان به عنوان اردوی یک روزه در امامزادگان حضور یافته و از برنامه های مختلف بهره مند می شوند./936/پ203/س
ارسال نظرات