هدف دشمنان انحراف در مهدویت است
حجتالاسلام کریم جباری، مدرس حوزوی و عضو هیأت علمی دانشگاه ارومیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به این که تمامی ادیان الهی و وحیانی به ظهور منجی موعود معتقد هستند، گفت: تازگی مفاهیم مهدویت در مکتب تشیع از عوامل پویایی و انسجام این مکتب است.
وی اظهار داشت: همانطور که از قرنها پیش وعده داده شده است، آینده تاریخی بشر به دست انسانی معنوی و الهی متحول خواهد شد و هم اکنون نیز کشورهای خاورمیانه و اروپاییان تحت تاثیر موج اسلام خواهی و مهدویت، قرار گرفتهاند و در واقع شکل وسیع و گستردهای در سطح ایران و بین الملل پیدا کرده است.
این مدرس حوزوی با اشاره به این که کشورهای استکباری مخالف اندیشه موعودگرایی برای تخریب چهره مهدویت به صورت گسترده در حال فعالیت هستند، بیان داشت: دکترین مهدویت به لحاظ تاثیرگزاری در جامعه و فعل و انفعالات سیاسی و فرهنگی دارای اهمیت خاصی است به ویژه پس از انقلاب اسلامی، بحث مهدویت اهمیت گستردهای یافته است.
حجت الاسلام جباری در پاسخ به این سؤال که تعیین وقت ظهور برای امام زمان (عج) در فضای مجازی چه آسیبهایی در جامعه به دنبال دارد، گفت: برخی افراد برای سوء استفاده و کسب درآمد و به دست آوردن موقعیتهای مختلف سیاسی و اجتماعی برای ظهور امام زمان(عج) وقت و زمان تعیین می کندکه متاسفانه در دراز مدت آسیبهای زیادی به دنبال خواهد داشت.
این مسؤول تاکید کرد: پیشگویی و غیب گویی برای زمان ظهور حرام و بی فایده است یعنی مشخص میکند که هر شیاد و دغل باز و کلاه بردار به صورت کذب و دروغین این ادعا را مطرح کرده و ضمن آسیب به مهدویت آن را زیر سؤال میبرند.
عضو هیأت علمی دانشگاه ارومیه با اشاره به این که چنانچه نتیجه احساسگرایی افراطی به باور و تقویت ایمان منجر نشود در واقع احساس از بارقه های شیطانی نشأت گرفته است، گفت: انتظار به معنای سازندگی و بهبود تمام نقض ها وخلأ های فردی و اجتماعی در مکتب تشیع مطرح است و اگر احساس ما عشق و ایمان و فعالیت های سازندگی را تقویت کند، مطلوب است.
حجت الاسلام جباری در همین رابطه یادآور شد: اگر مسلمانی که عملگرا و با ایمان است، بخواهد با استناد به احساسات تصور کند که تنها با خواندن شعر و مداحی، تمام انتظار و خواستههای امام زمان(عج) از یک منتظر کاملا تحقق پیدا میکند خیال عبث و ناقصی کرده و منتظر حقیقی باید مفهوم انتظار را در تمامی ابعاد زندگی یعنی گفتار و کردار خود به مرحله ظهور و بروز برساند./936/ت303/ب