۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۳۲۱۰۴
عضو شورای عالی حوزه:

وحدت کلمه رمز پیروزی ملت ایران بر دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی حوزه وحدت کلمه را رمز پیروزی ملت ایران و سایر مسلمانان جهان دانست و با اشاره به موج بیداری اسلامی، التزام به مفاهیم دینی را مهم ارزیابی کرد.
حجت الاسلام سيدمحمد غروي عضو جامعه مدرسين

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین غروی، عضو شورای عالی حوزه در همایش گفتگوی جوانان ایران و تونس که به همت موسسه گفتگوی دینی و با همکاری معاونت امور بین الملل حوزه و جامعه المصطفی و با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان قم در سالن همایش های این اداره برگزار شد، گفت: التزام به مفاهیم دینی در بین مسلمانان در این شرایط حساس منطقه ای بسیار حائز اهمیت است.
حجت الاسلام والمسلمین غروی با بیان این که اسلام نظام سیاسی است که می توان در پرتو آن کشوری با نظام اسلامی به وجود آورد، اظهار داشت: مستقل بودن از ویژگی های این نظام است که می تواند به حرکت خود ادامه دهد.
وی در ادامه افزود: آنچه که در این بیداری اسلامی به وجود آمده در کشورهای منطقه اهمیت دارد، استفاده از تجارب ارزشمند به وجود آمده است تا به موفقیت دسترسی پیدا کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین غروی تاکید کرد: آنچه که در این رابطه برای ما خیلی مهم است توجه به برادر دینی یکدیگر بودن و حفظ وحدت است.
عضو شورای عالی حوزه با اشاره به برخی از روایات در زمینه اهمیت به مسلمانان نسبت به یکدیگر، خاطرنشان کرد: در روایات زیادی از ائمه معصومین(ع) ویژگی های شیعیان و چگونگی ارتباط آن ها با دیگر مذاهب اسلامی تشریح شده است. مسلمانان با عمل به دستورات پیامبر(ص) و ائمه(ع) می توانند به اهداف خود دست یایند.
وی افزود: در روایت دیگری از امام باقر(ع) شیعه واقعی شخصی معرفی شده است که از اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) تبعیت کرده و متخلق به اخلاق آن بزرگوران باشد.
عضو شورای عالی حوزه محبت را یکی از ویژگی شیعیان توصیف کرد و اظهار داشت: امام صادق در روایتی می فرمایند به برادران دینی خود نیکوکاری کرده و با هم ارتباط داشته باشید، نسبت به یکدیگر با رحم و مروت قضاوت کنید و امر ما را در بین خودتان رد و بدل کنید و زنده نگهدارید.
وی افزود: شیعه باید با اخلاق خوب خود به گونه ای در بین مردم زندگی کند که توجه دیگران را به سیره اهل بیت جلب نماید.
عضو شورای عالی حوزه در رابطه با نحوه ارتباط با دیگر برادران هم دین و آیین، اظهار داشت: در نحوه تعامل خود با دیگر برادران، به غیر از مسائل کلان که جایگاه خود را دارد، ضرورتی ندارد که پاره ای از مواضع خود را نمایان کرده و از مسائلی که باعث برانگیختن اختلاف می گردد، استفاده شود.
حجت الاسلام والمسلمین غروی گفت: در نحوه ارتباط گیری با دیگر برادران از ادیان و مذاهب مختلف به گونه ای عمل کنید که آنچه قابل فهم و شناخت است محور قرار گرفته و غیر از آن عمل نکنید.
حجت الاسلام والمسلمین غروی با اشاره به این که یکی از شیعیان خدمت امام صادق رسیده و از نحوه ارتباط شان با یکدیگر تعریف نمود، گفت: حضرت در ادامه نحوه تعامل و انفاق در بین شیعیان را عرض کرد که آن فرد در پاسخ حضرت گفت این طور مسائلی که شما می فرمایید در بین ما وجود ندارد؛ حضرت در پاسخ فرمود شما چگونه فکر می کنید که شیعه هستید در صورتی که با هم اینچنین ارتباط دارید.
وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در رابطه با نحوه برخورد شیعیان با دیگران خاطرنشان کرد: در روایت آمده است که شما شیعیان را به ما اهل بیت نسبت می دهند، پس شما زینت ما باشید و عار ما نباشید.
عضو شورای عالی حوزه با بیان نوع خاص رابطه شیعیان با غیر شیعه، اظهار داشت: در روایات ائمه معصومین آمده است که از مریضان غیر شیعه عیادت کرده و در تشییع جنازه آنان شرکت نمایید؛ این طور نباشد که بر شما در اعمال نیک فردی خود از شما پیشی بگیرند.
وی اظهار داشت: شیعیان باید به گونه ای عمل کنند که اسوه دیگر ادیان و مذاهب بوده و منتقل کننده تعالیم اهل بیت به آنان باشند.
حجت الاسلام والمسلمین غروی با اشاره به این که نهضت های اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: ما با توجه به تجارب باید توجه داشته باشیم که رمز پیروزی ملت ایران وحدت کلمه بود.
عضو شورای عالی حوزه مهم ترین مساله در این بیداری را تقویت مبانی فکری و نظری اسلامی دانست و تصریح کرد: با آشنایی، شناخت و تقویت خودمان می توانیم این مسیر را با پیروزی به سر انجام برسانیم./902/پ203/ج
ارسال نظرات