۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۳۲۱۰۷

اعلام برنامه دوره تربیت حافظان قرآن در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: در راستای تحقق منویات رهبری مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم در سطح کشور، طرح سراسری تربیت حافظان قرآن کریم در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می شود.
قرآن کريم
 
حجت الاسلام احمد اصغرنژاد، سرپرست امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: در راستای تحقق رهنمودهای رهبری مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم، استفاده بهینه از فضاهای موجود در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین ترویج فرهنگ قرآنی در بین اقشار جامعه طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه کشور قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: تربیت ده هزار حافظ قرآن کریم در استان را به عنوان اولویت امور فرهنگی در سال جاری عنوان کرد و افزود: از این تعداد دو هزار نفر برای هر یک از شهرستان های ارومیه و خوی، یک هزار برای هر یک از شهرستان های میاندوآب، مهاباد و تکاب، پانصد نفر برای شهرستان های سلماس، چایپاره، بوکان و شوط و ماکو و پلدشت و سیصد نفر برای شهرستان های سردشت، نقده و اشنویه سهمیه بندی شده است.
حجت الاسلام اصغرنژاد شروع نام نویسی را از بیست و یکم تیرماه جاری اعلام کرد و گفت: زمان اجرای طرح از اول مردادماه است که تا اول اسفند سال جاری ادامه خواهد داشت.
 
این مسؤول، شرکت کنندگان در این طرح شامل کودکان 7 تا 12، نوجوانان 13 تا 18 و جوانان و بزرگسالان 19 به بالا را شامل می شود.
 
به گفته سرپرست امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، حفظ جزء سی برای گروه اول، جزء سی و اول برای گروه دوم و جزء سی، اول و دوم برای گروه سوم آموزش داده خواهد شد./936/پ202/س 
ارسال نظرات