۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۳۲۱۱۱
آیت‌الله کعبی:

سرمایه انسانی بالاترین سرمایه‌ تشکیل دولت مهدوی است

خبرگزاری رسا ـ معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: سرمایه انسانی بالاترین سرمایه‌ برای تشکیل دولت مهدوی و پیشبرد گفتمان انسان‌ساز قرآن، سنت و تعالیم اهل‌بیت(ع) است؛ در این بین سرمایه قرآنی ارزشمندترین سرمایه انسانی است.
آيت الله کعبي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم تجلیل از قاسم مقدمی،‌ نفر اول بیست ‌و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در رشته قرائت که در حوزه علمیه امام حسین(ع) اهواز برگزار شد، عنوان کرد: امام زمان(عج) رهبر حکومت شایسته جهانی و منجی بشریت و تشکیل‌دهنده دولت کریمه مهدوی است که در سایه این دولت، بشریت به کمال شایسته‌اش خواهد رسید.


آیت‌الله کعبی با بیان این که در انقلاب اسلامی انتظار حقیقی مفهوم پیدا کرد، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز و زمینه‌ساز دولت مهدوی است که بر پایه قرآن، سنت، تعالیم اهل‌ بیت(ع) و رهبری الهی امام خمینی(ره) و در ادامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیش می‌رود.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: سرمایه انسانی بالاترین سرمایه‌ برای تشکیل دولت مهدوی و پیشبرد گفتمان انسان‌ساز قرآن، سنت و تعالیم اهل ‌بیت(ع) است و در این بین سرمایه قرآنی ارزشمندترین سرمایه انسانی است.


آیت‌الله کعبی با اشاره به این که خوزستان افزون بر گنج‌های مادی فراوان، گنج‌های معنوی سرشاری از سرمایه‌های انسانی در عرصه‌های گوناگون دارد، تصریح کرد: این استان دارای نخبه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی،‌ سیاسی و‌ اقتصادی است که هر کدام می‌توانند در زمینه فعالیت خود در کشور بدرخشند.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که از این میان نخبه‌های قرآنی استان خوش درخشیدند، گفت: با وجود استعداد فراوان و نخبه‌های پراستعداد سختی‌ها و مشکلات در طی این مسیر وجود داشت که به برکت عشق به قرآن،‌ اهل ‌بیت(ع) و دین‌باوری و خودباوری و همچنین تشویق‌ها و حمایت‌های مسئولان، امروز استان خوزستان در سطح بین‌الملل می‌درخشد.


آیت‌الله کعبی با بیان این که استان خوزستان زمینه رشد و ارتقا در حدی که قطب بین‌المللی قرآنی شود را دارا است، خواستار تلاش مضاعف استاندار و مدیر اوقاف و امور خیریه و مسؤولان استان در جهت رشد و ارتقای فعالیت‌های قرآنی شد و تصریح کرد: خوزستان شایسته آن است که صدها هزار قرآن‌پژوه را پرورش دهد.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که فرمود: «همانا بالاترین درجه را اهل قرآن دارند پس حقوق اهل قرآن را کوچک نشمرید، مقام ملکوتی اهل و قرآن در آسمان‌ها در نزد انبیا و اولیا و اوصیا و فرشتگان الهی بسی بالاتر از مقام‌های زمینی است» تصریح کرد: نخبگان قرآنی شایسته تقدیر و توجه مضاعف هستند؛ از این رو این ‌مراسم جهت تشکر از قاری قرآن قاسم مقدمی به‌عنوان نماینده فعالان قرآنی و تشکری نمادین از تلاش نخبگان قرآنی استان است. /924/پ203/ج

 

ارسال نظرات