۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۳۲۱۲۷
آیت الله شبستری:

سامان یافتن سیاست جامعه در گرو اصلاح فرهنگ است

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر فرهنگ جامعه‌ای اصلاح شود، اقتصاد، سیاست و اخلاق آن جامعه سامان خواهد یافت.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم افتتاح کتابخانه و سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند کار فرهنگی هستیم، درست است که انتظاراتی از نیروی انتظامی و قوه قضاییه برای برخورد با ناهنجاری اخلاقی و اجتماعی می رود، اما دولت باید اولویت خود را کار فرهنگی قرار دهد.
 
وی با تاکید بر این‌که اهمیت کار فرهنگی کم‌تر از اقتصاد نیست، خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ جامعه‌ای اصلاح شود، اقتصاد، سیاست و اخلاق آن جامعه سامان خواهد یافت، از این رو نیازمند کار فرهنگی در تمامی عرصه‌ها هستیم.
 
آیت الله شبستری افزود: ضمن این‌که بر اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم تاکید داریم، بر ضرورت اهمیت کار فرهنگی نیز توصیه می شود، چراکه فرهنگ زیربنای توسعه در تمامی عرصه‌ها محسوب می شود.
 
امام جمعه تبریز با اشاره به خاطراتی از نخستین روزهای حضور خود در سنگر امامت جمعه تبریز گفت: زمانی که بنده به تبریز آمدم، شاهد وضعیت اسف‌بار کتابخانه‌های عمومی و مصلای تبریز بودم، البته آیت الله ملکوتی نیز طرح‌ها و نقشه‌هایی برای ساماندهی اوضاع داشتند.
 
نماینده خبرگان رهبری با اشاره به دوران آغاز پروژه احداث مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز افزود: میراث فرهنگی وقت مشکلاتی در روند آغاز پروژه ایجاد کرده بود که خوشبختانه بعدها برطرف شده است و امروز هر کسی که از این مجموعه بزرگ دینی بازدید می کند، لب به تحسین می‌گشاید.
 
آیت الله مجتهدشبستری افزود: شایسته نبود شهری مانند تبریز که به شهر اولین‌ها شهرت یافته، مصلا، کتابخانه و سالن اجتماعاتی آبرومند نداشته باشد، با تکمیل فازهای بعدی مصلای اعظم تبریز شکوه معماری اسلامی تجلی خواهد یافت.
 
وی همچنین خواستار راه‌اندازی نشریه تخصصی جامع و شبکه تلویزیونی دینی غیر از شبکه استانی سهند برای پاسخگویی به شبهات، خرافات و عرفان‌های کاذب و نوظهور شد و افزود: چنین اقدامات فرهنگی، آثار ماندگاری در دراز مدت خواهد داشت.
 
بنا بر این گزارش، در پایان این مراسم کلنگ احداث فاز دوم پروژه احداث مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، آیت الله آل‌هاشم، ائمه جمعه و مسؤولان لشکری و کشوری استان به زمین زده شد./935/پ203/ج
 
ارسال نظرات