۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۱۳۲۱۷۱
رییس مجمع طلاب و فضلای قم؛

انوار وجود امام عصر به واسطه ولی فقیه به مردم دنیا می‌رسد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، گفت: همانطور که در روایات آمده است، امام عصر(ع) مثل خورشید پشت ابری است که غایب است ولی نورش به واسطه به مردم می‌رسد و این واسطه در زمان ما ولایت فقیه است که به واسطه او این انوار تابناک به مردم دنیا می‌رسد.
حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا
 
حجت‌الاسلام محمدناصر سقای بی‌ریا، رییس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزار رسا در مشهد، به مناسبت نیمه شعبان، با اشاره به آیه «و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون»، گفت: در این آیه شریفه به دو کتاب شریف آسمانی اشاره شده است که ما در «زبور» بعد از «ذکر» که این هم یکی از کتاب‌های آسمانی بوده است نوشته‌ایم که زمین را به ارث می‌برند بندگان صالح من.
 
وی با تأکید بر اینکه در این آیه شریفه به عناصری زیبایی اشاره شده است، گفت: آیه شریفه اشاره می‌کند که بنا است ظلم، طغیان، جور، کفر و فساد، از بین برود یعنی پروژه کلی انبیا در نهایت موفق خواهد شد و بشریت را به سرمنزل سعادت حقیقی رهنمون خواهد کرد، ظلم برطرف می‌شود و بندگان صالح خداوند زمین را به ارث خواهند برد.
 
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، تصریح کرد: معلوم است که این بندگان صالح، یعنی انبیا و پیروان آنها در پدیدایی پیروزی و پیشروی این حرکت سهیم هستند و در زمان پیامبر خاتم، محمد مصطفی، این جانشینان پیامبر و پیروان حقیقی آنها هستند که این راه را ادامه خواهند داد و به خصوص در روایات ما وارد شده است که امام دوازدهم، حجت‌بن‌الحسن المهدی(ع) خواهد بود که با دست مبارکش کل عالم تحت پرچم حق و دین حق در خواهد آمد.
 
وی افزود: هر چه از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، خالص‌تر شده و به عبارتی پوست می‌اندازد، افرادی که ناخالص هستند و انگیزه‌های ناخالصی دارند یا ویژگی‌های لازم را ندارند از گردونه حذف می‌شوند و این انقلاب به سمت بندگان صالح نزدیک می‌شود؛ به عبارت دیگر انقلاب دارد هر روز به محوریت امام معصوم از طریق نیابت عام امام عصر که در ولایت فقیه متبلور شده است، نزدیک‌تر می‌شود که نویدی بزرگ است.
 
حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا، خاطرنشان کرد: حرکات و قیام‌هایی که امروز در دنیا مشاهده می‌شود لایه‌هایی از حرکات بندگان صالح خداوند است و البته در مرکز این حرکت، که ایران معتقد به اهل بیت و پیرو مکتب ایشان است، این حرکت به طور خالص وجود دارد و در دیگر جمعیت‌های مسلمانان در درجات مختلف وجود دارد ولی همه به یک سمت حرکت می‌کنند و آن سمتی است که زمین تحت پرچم اسلام عزیز درمی‌آید و پروژه عدالت جهانی امام عصر محقق می‌شود.
 
وی در خصوص ویژگی‌های شخصیتی امام عصر(ع)، گفت: امام زمان ذخیره الهی است و همانطور که در روایات آمده است ایشان مثل خورشید پشت ابری است که غایب است ولی نورش به واسطه به مردم می‌رسد و این واسطه علما هستند که در زمان ما ولایت فقیه است که به واسطه او این انوار تابناک به مردم دنیا می‌رسد.
 
حجت‌الاسلام سقای بی ریا تصریح کرد: وجود مقدس امام عصر غیر از ولایت تشریعی، ولایت تکوینی نیز دارند یعنی در عین اینکه مسائل اسلام را به طور کامل اشراف دارند، بر پدیده‌های عالم نیز مشرفت هستند و اگر لزوم اقتضا کند که در جاهایی تصرفاتی کرده و گره‌گشایی‌هایی کنند، برای پیشرفت پروژه اصلی و بر اساس سنن الهی این کار را خواهند کرد.
 
وی افزود: ایشان شخصیتی است که حتی با هیچ یک از انبیاء‌عظام دیگر قابل مقایسه نیست و ویژگی‌هایی دارد که حضرت امام می‌فرمودند: «همه انبیاء هم منتظر بودند که این شخصیت بیاید»؛ مثل اینکه در حالتی که هوا ابری است، زمین روشن است و همه چیز دیده می‌شود ولی وقتی خورشید بدون واسطه می‌تابد، روشنی، حرارت، بهجت و نشاط را به ارمغان می‌آورد.
 
رییس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به طلاب جوان توصیه کرد: باید منتظر خورشید بود که ظهور کند و باید شاکر خدا باشیم که در راهی که قرار گرفته‌ایم که راه آن بزرگوارا است یعنی راه ولایت فقیه که راه امام عصر است تا بتوانیم وظایف خود را انجام دهیم تا اینکه زمینه ظهورشان فراهم شود و به اذن الهی ظهور کنند.
 
وی ادامه داد: طلاب باید ارتباطات قلبی خود را با امام عصر تقویت کنند زیرا امام زمان امام زنده است و حاضر و غایب ندارد، از این‌رو بهترین راه، مناجات با آن حضرت در تمام حالات است و این مناجات زمان و مکان خاصی نمی‌خواهد و در همه حالات ارتباط با وجود مقدس ایشان میسر است و حیف است که از این استفاده نکرده و ارتباط قلبی ویژه با ایشان نداشت.
 
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در پایان گفت: طلبه باید خود را سرباز مخلص امام زمان بداند و همه امکانات خود را در راهی که ایشان راضی هستند بسیج کند و رفتارهایی داشته و سلائقی را رعایت کند که بداند امام زمان راضی هستند./932/ ت302/ن
ارسال نظرات