۱۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۳۲۱۹۵
آیت الله شبستری:

بلوغ فکری بشر لازمه ظهور امام عصر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری گفت: اکتفا با نمازهای جمعه و منبر برای هدایت فرهنگی و اسلامی جامعه کافی نیست و باید برنامه های زیربنایی عظیم در بحث فرهنگی کشور اجرا شود.
امام زمان
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در جمع عاشقان مهدویت در جشن نیمه شعبان تبریز اظهار داشت: قرآن کریم در برخی آیات وعده‌هایی داده که هنوز محقق نشده است، از سوی دیگر اعتقاد بر این است که خداوند متعال خلاف وعده نمی کند.
 
وی حاکمیت بر زمین، امنیت و گسترش دین اسلام را سه نوید قرآنی دانست که هنوز به صورت کامل محقق نشده است، خاطرنشان کرد: هدف اصلی و رسالت تمام انبیای الهی جهانی کردن دین بود و یکی از نشانه های آخرالزمان این است که دین اسلام بر خلاف خواسته کافران بر عقائد دیگر غلبه خواهد کرد.
 
امام جمعه تبریز با اشاره به موج اسلام‌گرایی در سراسر جهان تصریح کرد: بر اساس احادیث و روایات وارده در آخرالزمان هیچ خانه ای نخواهد ماند که اسلام در آن داخل نشده باشد، به یقین ظهور منجی آمال و آروزی تمام منتظران حقیقی و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت است.
 
آیت الله شبستری با اشاره به این‌که ظهور منجی آخرالزمان مورد اشتراک تمام ادیان و فرق اسلامی است، گفت: حتی ابن‌تیمیه نیز در کتاب سیوطی می گوید؛ در آخرالزمان فردی به نام مهدی(عج) قیام خواهد کرد و دنیا را پر از عدل و داد می کند، هرچند این سخنان ابن‌تیمیه توسط وهابیت تحریف و یا انکار شده است.
 
وی با تشریح برخی از مبانی مهدویت تصریح کرد: خیال نشود آن حضرت با توپ و تانک قیام خواهد کرد، حضرت حجت(عج) با منطق و کار فرهنگی خواهد آمد، در روایات آمده وقتی حضرت ظهور می کند؛ اندیشه‌ها و افکار رشد خواهد کرد، بنابراین امام مهدی(عج) زمانی ظهور می کند که زمینه فکری فراهم باشد.
 
آیت الله شبستری تاکید کرد: اشتباه می کنند آنها که می گویند، باید آن قدر اوضاع جامعه از هر لحاظ نابسامان شود تا امام زمان(عج) بیاید، بلکه عکس این قضیه صادق است، باید آن‌قدر کار فرهنگی و تبلیی شود که بشر از لحاظ فکری، عملی و اخلاقی آماده ظهور منجی باشد.
 
نماینده خبرگان رهبری افزود: امام زمان(عج) زمانی خواهد آمد که تمامی مردم جهان به آن بلوغ فکری که لازمه ظهور امام است برسند به همین جهت باید تا می توانیم کارهای فرهنگی انجام دهیم تا بدین طریق زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشیم.
 
وی با تاکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز بلوغ فکری بشریت شده است، اظهار داشت: امروز به برکت انفاس قدسی امام راحل و رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب، بیداری اسلامی که الهام گرفته از نهضت اسلامی ملت ایران است، را شاهد هستیم
 
آیت الله مجتهدشبستری با تاکید بر نقش مهم اقدامات فرهنگی در سرنوشت نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: اکتفا با نمازهای جمعه و منبر برای هدایت فرهنگی و اسلامی جامعه کافی نیست و باید برنامه های زیربنایی عظیم در بحث فرهنگی کشور اجرا شود.
 
وی خاطرنشان کرد: اکنون عرفان های کاذب، فسادهای اخلاقی و انواع تهدیدات فرهنگی غرب، خانواده ها به خصوص جوانان را با خطرات جدی مواجه کرده است که اگر برنامه ای جامع و مدون برای مقابله با این هجمه های سنگین وجود نداشته باشد، جوانان کشور از دست خواهند رفت./935/پ202/س
ارسال نظرات