۱۶ تير ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۱۳۲۲۴۹

شماره هجدهم دوهفته‌نامه الکترونیکی باب‌الجواد منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ دو هفته‌نامه الکترونیکی باب‌الجواد(ع) با هدف تولید و نشر آثار مرتبط با امام رضا(ع) در موضوعات مختلف در فضای مجازی منتشر و به شماره هجدهم رسید.
دوهفته‌نامه الکترونيکي باب‌الجواد امام زمان
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، زندگی‌نامه، مقاله، دلنوشته، معرفی کتاب و مقاله، مناسبت‌نامه، خاطره، حرم شناسی، داستان و سخن سردبیر از موضوعات شماره هجدهم این دوهفته‌نامه الکترونیکی است.
 
 در بخش سخن سردبیر می‌خوانیم: «می خواستم تمام سطور مجله ات حرف تو باشد و این دعا عجیب بر دلم نشست، دعایتان برای ظهور امام زمان«عجل الله تعالی فرجه الشریف»:بارالاها، کار ظهور بنده شایسته و خلیفه راستینت (امام مهدی) را اصلاح فرما، همانگونه که کار پیامبر و فرستادگانت را اصلاح نمودی، و از فرشتگانت نگاهبانانی بر او بگمار، و از سوی خویش با روح القدس» او را یاری و پشتیبانی فرما، دیده‌بانانی ازپیش رو و پشت‌سر همراه وی گردان، تا از هر بدی نگاهش دارند، ترس و هراس او را به امن و امان دگرگون ساز، که او تو را می پرستد و هیچ چیز را همتا و همانند تو نمی داند، پس برای هیچیک ازآفریدگانت برتری و چیرگی نسبت به «ولی» خودت قرار مده، و او را درجهاد با دشمنت و دشمنش اجازت فرما، و مرا از یاران او بشمارآور، که همانا تو بر هر کاری توانایی.»
 
 در بخشی با عنوان مناسبت‌نامه نوشته شده است: «در انتظار مصلح آخرین وصی پیامبر خدا(ص)، دوازدهمین امام شیعه و چهاردهمین معصوم از خاندان رسالت، حضرت مهدی(ع) در سپیده دم نیمه شعبان سال 255 هجری در شهر سامرا دیده به جهان گشود. با تولد او انتظار تحقق مژده ای که پیامبر خدا(ص) و امامان(ع) از دو قرن پیشتر داده بودند سر آمد و گام او زمین را برکت بخشید.»
 
 این نوشتار می‌افزاید: «امام زمان(ع) پنج ساله بود که پدرش امام عسگری(ع) به شهادت رسید. حضرت بر جنازه مطهر پدر نماز خواند و چون مأموران از وجود او با خبر شدند، در تعقیب او به منزل امام هجوم آوردند. ولی حضرت در یکی از سرداب های خانه از چشم ها ناپدید شد و هر چه گشتند، او را نیافتند. بدین گونه رابطه آشکار مردم با حضرت مهدی(ع) قطع شد و دوران غیبت فرارسید.»
 
«شرمندگی سیاهی دلم، مرا سربه زیر کرده است. نگاهم را به قدم‌هایی گره زده‌ام که دارند مرا راهی تو می‌کنند، در سکوت سنگین این سوال که به بهای کدام عمل در بهشتِ صحن و سرای تو قدم می‌زنم؟ (منی که آدم نمی‌شوم هرگز)سرم را بالا می‌آورم و در ورودی اولین صحن با چشمانم تمام حرم را می‌بوسم. همه وجودم شرم می‌شود، شوق می‌شود و اشک می‌شود و حرم را در تاریکی شب، برایم رویایی‌تر می‌کند» در بخش دلنوشته آمده است.
 
 از بخش‌های این دو هفته‌نامه می‌توان به آیینه‌نگار، آخرین اخبار، حدیث یار، نقشه حرم، زیارت‌ آنلاین، پیوندها و تبلیغات اشاره کرد که در بخش آخرین اخبارش، هر روز اخبار مرتبط با امام رضا(ع) را پوشش می‌دهد و معرفی وبلاگ‌ها هم در سبک جدیدش به معرفی کامل وبلاگ‌های رضوی می‌پردازد.
 
 در بخش آیینه نگار، پوسترها، پادکست‌ها و عکس‌های جذاب و دیدنی از امام‌هادی(ع)، حضرت زهرا(س)، فاطمیه، دخیل، بارگاه هشتم، حاجت، عمه سادات، آفتاب هشتم، هدیه میلاد، کلمه التوحید، یا اباالحسن، خورشید بر نیزه، مولود کعبه، حضرت عشق و شهادت آورده شده که با بهترین کیفیت قابل دریافت(دانلود) است.
 
 همچنین وبلاگ کبوتر حرم، ای حرمت ملجأ درماندگان، مجنون امام‌رضا(ع)، آخرین بحث از گنبد حوزه، هوای حرم، آرام دل پنجره بهشتی، بوسیدن حرم امام‌رضا(ع)، وبلاگ در بان آقا و وبلاگ مهر هشتم از موضوعات مطرح شده در بخش حدیث یار در این دوهفته‌نامه الکترونیکی باب‌الجواد(ع) است.
 
 در بخش «مجنون امام رضا(ع)» در دل‌نوشته‌ای چنین آمده است: «وقتی مجاورات اومدن و مهمون خونه کوچیک ما شدن فهمیدم تو حواست به منه .فهمیدم می خواستی درد کنسلی سفرمو تسکین بدی و چه خوب مسکنی تجویز کردی . شب آخر که مهمون ما بودن یه دفترچه راهنما ویژه زائرای مشهد بهم دادن آخ که چه حالی شدم وقتی عکسای حرم خوشگلتو دیدم باز دیوونگیم گل کرد اشکام بی اختیار می بارید و من به حال اون مهمونام که اون شب خونمون بودن غبطه می خوردم .اونا فردا شب تو مشهد بودن و اما من ....»
 
 تمامی این مطالب و مطالب جالب دیگر در شماره هجدهم دوهفته‌نامه الکترونیکی باب الجواد(ع) به نشانی اینترنتی http://www.baboljavad.com آمده و 17 شماره قبلی این دوهفته‌نامه نیز بارگذاری شده و چهار شماره اخیر آن قابل دسترسی و استفاده است.
 
 گفتنی است، دو هفته نامه الکترونیکی باب الجواد(ع) به مدیرمسؤولی و سردبیری زهرا باقری، با هدف تولید و نشر آثار مرتبط با امام رضا(ع) در موضوعات مختلف در فضای مجازی طراحی و بارگذاری شده است. /907/ت303/ن
ارسال نظرات