۱۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۳۲۲۶۹
آیت الله شبستری:

ردپای استکبار در بروز و ترویج خرافه‌گری مشهود است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: حتی رواج برخی فرقه‌های ضاله با هدف ضربه به اعتقادات دینی و تشکیک در اصل مسلم ولایت فقیه در دوران غیبت است.
آيت الله شبستري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جشن نیمه شعبان در تبریز اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم از نعمت‌های فراوانی که برای انسان آفریده، سخن می گوید؛ اما در مورد هیچ یک غیر از نعمت رسول الله و ولایت بر بشر منت نگذاشته است.

 

آیت الله شبستری به تشریح تفسیر آیه شریفه «وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ» پرداخت و گفت: مولای متقیان حضرت علی(ع) در تفسیر این آیه شریفه فرمایند؛ این گروه آل محمد هستند، خداوند مهدی آنها را بعد از زحمت و فشاری که بر آنان وارد می شود بر می انگیزد و به آنها عزت می دهد و دشمنانشان را ذلیل و خوار می کند.

 

وی با بیان این‌که منت الهی بر این دو نعمت نشان از اهمیت و جایگاه رفیع رهبری الهی در جامعه اسلامی دارد، خاطرنشان کرد: بنابر آیات و احادیث موثق وارده؛ در دوران غیبت کبری امت اسلامی بایستی برای حرکت در مسیر مورد رضایت امام زمان(عج)، به فقیه جامع الشرایط رجوع کند.

 

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که قدرشناسی از نعمت ولایت و رهبری الهی تنها با ولایت‌مداری از ولی فقیه زمان میسر خواهد شد، افزود: توفیقات نظام اسلامی ایران در سایه رهبری داهیانه ولایت فقیه و تبعیت امت از رهبری بوده است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که دشمنان درصدد ضربه به اصل ولایت و رهبری الهی هستند، گفت: لبه تیز حملات تبلیغی و رسانه‌ای دشمنان متوجه ولایت فقیه است، حتی رواج برخی فرقه‌های ضاله با هدف ضربه به اعتقادات دینی و تشکیک در اصل مسلم ولایت فقیه در دوران غیبت است.

 

وی بروز برخی از انحرافات و خرافات را هدایت شده از سوی سرویس های اطلاعاتی غرب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و افزود: دشمنان با سوء استفاده از احساسات پاک مردم مسلمان ایران و البته با عوام‌فریبی درصدد رواج برخی خرافات که در اصل تفرقه میان شیعه و سنی را دنبال می کند، هستند.

 

آیت الله شبستری با اشاره به این‌که رد پای استکبار و دشمنان را در بروز این خرافات مشاهده می شود، افزود: رسالت امروز امت اسلامی کسب بصیرت دینی با تبعیت از ولایت فقیه است، چراکه حرکت غیر از مسیر رهبری، انحرافات متعددی را به دنبال دارد./935/پ202/س

 

 

ارسال نظرات