۱۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۳۲۲۸۱
امام جمعه مشهد:

اراده کنیم اجازه نمی‌دهیم قطره‌ای نفت از تنگه هرمز عبور کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد در واکنش به تهدیدات دشمنان و تحریم‌ها علیه ایران، جمهوری اسلامی ایران را مقتدر خواند و تاکید کرد:‌ در صورت تصویب مجلس، هیچ قدرتی در دنیا نمی تواند قطره‌ای نفت از این گذرگاه آبی عبور دهد.
آْيت الله سيد احمد علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته، ضمن قدردانی از حضور پر شور مردم در اجتماع عظیم منتظران ظهور در صبح نیمه شعبان، اظهار داشت: لازمه انتظار فرج، انسان ها و جامعه منتظر است. هرچند به طور طبیعی انتظار می رود که جامعه منتظر از افراد منتظر تشکیل شده باشد اما جامعه منتظر به استناد قرآن کریم بر دو اصل حاکمیت ارزش ها و استکبارستیزی استوار است.
 
آیت‌الله علم الهدی با اشاره به آیه 105 سوره انبیا تصریح کرد: در این آیه تأکید شده است که جمع بندگان صالح خداوند وارث زمین می شوند، در جامعه منتظران صالح، اباحه‌گری، بی بندوباری و توهین به ارزش ها و مقدسات دینی وجود ندارد بنابراین هر زن بی حجاب که پرده حجاب را دریده و بی عفت در جامعه ظاهر می شود، در واقع به فرج امام زمان(عج) اهانت می کند.
 
شهدای 17 دی مسجد گوهرشاد برای اقامه حجاب به خون خود غلتیدند

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به در پیش بودن 21 تیرماه، روز ملی عفاف و حجاب، خاطرنشان کرد: آنان که 77 سال پیش در مسجد گوهرشاد برای اقامه حجاب مقابل رژیم طاغوت ایستادند و به خاک و خون غلتیدند منتظران حقیقی فرج و دلداده امام عصر(عج) بودند و برای حاکمیت ارزش ها خون خود را نثار کردند.
 
وی همچنین به آیه پنجم سوره قصص و اصل استکبارستیزی در جامعه منتظر اشاره کرد و گفت: در این آیه خداوند می فرماید مستضعفان که نقطه مقابل مستکبران هستند، وارث زمین می شوند و اصولا امام زمان(عج) نیز در هنگام ظهور با استکبار به عنوان عامل مهم غیبت و مانع ظهور برخورد می کنند.
 
استکبارستیزی به جریانی جهانی تبدیل شده است

 

آیت‌الله علم الهدی با تأکید براین‌که مقابله با استکبار باید به صورت یک فرهنگ در جامعه منتظر حاکم بوده و استمرار داشته باشد، افزود: محور انقلاب اسلامی ایران نیز که مقدمه انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) محسوب می شود، اصل استکبارستیزی است. خوشبختانه تاکنون در این عرصه موفق بوده ایم به گونه ای که استکبارستیزی به جریانی جهانی تبدیل شده است.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به موفقیت نیروهای اطلاعات در شناسایی و انهدام شبکه گسترده ترور وابسته به صهیونیست ها، آن را نقطه عطفی در استکبارستیزی نظام دانست و ابراز داشت: استکبار جهانی هر روز ضعیف تر و ذلیل تر شده و مستکبران به قدرت‌مندی نظام اسلامی معترف هستند.
 
اگر بخواهیم هیچ قدرتی در دنیا نمی تواند قطره ای نفت از تنگه هرمز عبور دهد

 

آیت‌الله علم الهدی در ادامه به امکان بستن تنگه هرمز از سوی ایران در مقابله با تهدیدات و تحریم‌های دشمنان اشاره و تصریح کرد: مانور عظیم موشکی پیامبراعظم(ص) نشان داد که دلاورمردان غیور فناور در سپاه در برابر تحریم کنندگان کوتاه نمی آیند و به فناوری بالای موشک های کوتاه، میان و دور برد موشک های بالستیک به گونه ای دست یافته اند که در صورت تصویب مجلس نمایندگان، هیچ قدرتی در دنیا نمی تواند قطره ای نفت از این گذرگاه آبی عبور دهد.
 
وی یادآور شد: این اقتدار و عظمت نشان از نزدیکی ظهور امام عصر(عج) دارد چرا که جبهه این نظام و انقلاب، جبهه امام زمان(عج) بر روی زمین است.
 
کاستی ما در عرصه بندگی به خاطر ضعف بصیرت است

 

آیت‌الله علم الهدی در خطبه نخست نماز جمعه نیز ضمن تفسیر آیه دوم سوره جمعه، به سومین بعد رسالت پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در این آیه شریفه خداوند با دو تعبیر متفاوت «آیات» و «کتاب» از قرآن یاد می کند که علامه طباطبایی معتقد است علت این تفاوت، تبیین گستردگی نعمت قرآن است، اما دیدگاه دیگری نیز مطرح می شود و آن این‌که تعبیری از قرآن که متناسب با تلاوت باشد، «آیات» و تعبیری که متناسب با تعلیم باشد، «کتاب» است.
 
امام جمعه مشهد گفت: تعلیم و آموزش از یک سو به معنای یاد دادن است که ثابت می کند قرآن آموختنی است و نیاز به معلم دارد و تفسیر آن در انحصار پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) و راسخون در علم است. از سوی دیگر این واژه به معنای بصیرت افزایی است چرا که پیامبر اسلام(ص) با بهره گیری از معارف قرآن کریم، توانست بینش مردم را تغییر داده و آنان را بصیرت مند کند.

وی تأکید کرد: همه عقب افتادگی های ما در عرصه بندگی خدا به خاطر ضعف بصیرت در بینش های الهی و انقلابی است./930/پ201/ج

ارسال نظرات