۱۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۳۲۲۹۰
آیت‌الله شبستری:

تحت هیچ شرایطی از حقوق مشروع و قانونی خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به اوضاع بحرانی اقتصاد غرب، تاکید کرد: اگر آمریکا در تحریم نفتی ایران سماجت کنند، بستن تنگه هرمز برای ایران به مرحله اجرا درخواهد آمد.
امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به این‌که تحریم‌ نفتی ایران راه به جایی نخواهد برد، اظهار داشت: ایران اسلامی 32 سال با تحریم‌های مختلف غرب رو به رو بوده، از این رو باید اذعان داشت که تحریم‌های جدید نیز کارساز نخواهد بود.
 
وی با بیان این‌که تحریم‌های اقتصادی بیش از ایران به ضرر غرب و آمریکا بوده است، خاطرنشان کرد: معاف شدن 18 کشور از تحریم نفتی ایران نشان داد که غرب حتی اعتبار و اعتنایی به مصوبات خود ندارد، همان‌طور که پیش از این هم پیش‌بینی شده بود که غرب بزرگ‌ترین متضرر تحریم نفتی ایران خواهد بود.
 
آیت الله شبستری با تاکید بر این‌که تبعات تحریم با لجاجت آمریکا و رژیم صهیونیستی گریبان‌گیر غرب خواهد بود، تصریح کرد: اگر آمریکا و هم‌پیمانانش در تحریم نفتی ایران سماجت کنند، بستن تنگه هرمز برای ایران به مرحله اجرا درخواهد آمد که با توجه به وضعیت بحرانی اقتصاد غرب و وابستگی مستقیم 50 پالایشگاه دنیا به نفت ایران بازنده نهایی خود غرب خواهد بود.
 
امام جمعه تبریز ادامه داد: در طول 32 سال گذشته تحریم ها توفیقی اجباری برای خودکفایی ملت ایران  در بخش‌های صنعتی و غیرصنعتی بوده است، امروز نیز ایران در فروش نفت مشکلی ندارد و برای آن چاره اندیشی کرده است.
 
وی با بیان این‌که رهبری، مسؤولان و ملت ایران در دفاع از حقوق مشروع خود کوتاهی و عقب‌نشینی نخواهند کرد، افزود: اقدامات اخیر آمریکا و غرب علیه ایران، فشار روانی بیش نبود، چنان‌که خود آمریکا و غرب در بسیاری از موارد به بی‌اثر بودن تحریم‌ها اعتراف کرده‌اند.
 
نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری رزمایش موشکی پیامبر اعظم (ص) در کشور، اظهار داشت: پیام این رزمایش صلح و دوستی برای کشورهای همسایه و آمادگی نیروهای مسلح برای دفع هرگونه تهدید احتمالی دشمنان بوده است.
 
آیت الله شبستری با بیان این‌که ایران در برابر هر تهدید آمادگی کامل دارد، خاطرنشان کرد: آزمایش موفق انواع تسلیحات پیشرفته موشکی دوربرد، میان برد و کوتاه برد و بمب افکن بدون سرنشین ساخت داخل، در رزمایش موشکی پیامبر اعظم (ص) نشان داد که دشمنان باید حساب شده وارد میدان شوند.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، خواستار آمادگی روحی، روانی و تهذیب نفس برای حضور معنوی در ماه میهمانی خدا شد و اظهار داشت: امت اسلامی بایستی با حضور در مساجد و نمایش وحدت حقیقی، دشمنان اسلام را در تحقق اهداف شوم خود ناامید کنند.
 
وی با اشاره به این‌که مساجد خانه خدا و حرم امن الهی هستند، گفت: متولیان امور مساجد بایستی زمینه‌های لازم برای حضور پرشور و فعال جوانان در برنامه های ماه مبارک رمضان را فراهم کنند، ضرورت آماده‌سازی مساجد برای استقبال از ماه مهمانی خدا ضرورت دارد.
 
امام جمعه تبریز در پایان با اشاره به فرا رسیدن روز مالیات، اظهار داشت: برای اداره بهتر امور جامعه بایستی مالیات پرداخت شود، از دیدگاه مبانی اسلامی نیز دادن مالیات جزو واجبات است، چراکه صرف عمران و آبادانی مملکت اسلامی می شود./935/پ202/ج
ارسال نظرات