۱۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۱۳۲۳۰۵
حداد عادل در اختتامیه همایش دکترین مهدویت:

ولایت فقیه اصلی ترین فلسفه انقلاب اسلامی و بر پایه مهدویت استوار است

خبرگزاری رسا ـ دکتر حداد عادل در اختتامیه هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت به بررسی آثار فردی و اجتماعی اعتقاد به امام زمان(عج) پرداخت.
غلامعلي حداد عادل
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر غلامعلی حداد عادل، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت پیرامون آثار فردی و اجتماعی اعتقاد به امام زمان (عج) سخن گفت.
 
حداد عادل با بیان اینکه اعتقاد به امام زمان(عج) اعتقاد ویژه و کم نظیری در بین ادیان است گفت: درست است که ادیان عموما در انتظار موعودند و ما آموزه مهدویت را آموزه مشترک بین همه ادیان می دانیم اما اینگونه که شیعیان به آن اعتقاد دارند اگر بی نظیر نباشد کم نظیر است.
وی با تاکید بر اینکه رابطه خدا و جهان از نظر هدایت و معنویت با وجود امام زمان(عج) در زمین و جهان یک رابطه مستدام، مستمر و ناگسیخته است افزود: شیعه با این اعتقاد که یک امام معصوم حی و حاضر دارد این خصوصیت را دارد که رابطه زمین و آسمان را برقرار می داند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه همانطور که رابطه آفرینندگی خدا با جهان یک آن قطع نمی شود رابطه هدایت خدا با جهان نیز یک آن قطع نمی شود خاطر نشان کرد: همانطور که خلق خدا استمرار دارد هدایت خدا نیز استمرار دارد و مجرای این استمرار امام زمان(عج) است.
وی با بیان اینکه از آثار نیکوی اعتقاد به امام زمان ایجاد امید در بین شیعیان است خاطر نشان کرد: اینکه در هیچ شرایطی انسان امید خودش را به اصلاح از دست ندهد سرمایه بزرگی است.
حداد عادل با اشاره به اینکه وضع دنیای ما این است که شعارها رنگین و اعمال ننگین است گفت: خیلی ها این حقیقت را می فهمند اما چون اعتقاد به مهدویت در آنان نیست دچار یاس فلسفی می شوند اما یک شیعه همواره چشمانش به دروازه سحر دوخته شده و اعتقاد دارد که حتما این شب را سحری در پی است.
وی در ادامه افزود: از این امید و خوش بینی حرکت و جنبش و کوشش زاییده می شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ما انتظار داریم در دوران ظهور امام زمان(عج) همه خوبی هایی که خدا بذر آن را در فطرت ما کاشته و دل ما به سوی آن متمایل است تحقق عینی پیدا کند گفت: آن وقت اعتقاد به امام زمان و انتظار سبب می شود که مومن در راه برقراری نسبی این خوبیها همه عمرش تلاش کند.
وی با توجه دادن به اینکه بزرگترین چیزی که در انتظار آنیم عدالت است این سئوال را مطرح کرد که چطور می توان در انتظار عدالت بود اما در راستای تحقق آن گام برنداشت؟
حداد عادل با اشاره به اینکه مردم امید دارند در جمکران بتوانند عرض ارادت بیشتری به آن حضرت بکنند گفت: اینکه شبهای چهارشنبه کوچه به کوچه، کاروانها بسوی جمکران راه می افتند و اینکه رهبر معظم انقلاب هم مشرف می شوند و نماز می خوانند و تضرع می کنند همه اینها جلوه هایی از عشق مردم به امام زمان(عج) است.
وی با تاکید بر اینکه در جشن نیمه شعبان شاهد عشق بازی مردم بودیم گفت: اینکه مردم خود را سرباز امام زمان بدانند و آن امام را از نیات خودشان آگاه بدانند خیلی ارزش دارد.
حداد عادل در ادامه در رابطه با اثر اجتماعی اعتقاد به امام زمان گفت: ما شیعیان امام زمان را ولی خودمان و حاکم بر جامعه خودمان می دانیم.
وی تاکید کرد: مراجع عظام تقلید را از آن جهت مقلد می دانیم که نواب عام امام هستند و این جایگاه را بر اساس توقیع خود آن حضرت می دانیم.
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نفوذ کلام مراجع پرتوی از اقتدار معنوی امام زمان است افزود: تقلید از مراجع به معنای اطاعت از امام زمان(عج) است.
وی با تاکید بر اینکه اعتقاد به مهدویت محکم ترین پشتوانه برای ولایت فقیه است گفت: ولایت فقیه اصلی ترین فلسقه انقلاب اسلامی بوده و بنای محکمی است که بر پایه مهدویت استوار است.
حداد عادل با بیان اینکه در جریان انقلاب اسلامی هرکسی اطاعت از امام خمینی(ره) را اطاعت از امام زمان(عج) می دانست گفت: همین اعتقاد در جنگ تحمیلی پشتوانه مقاومت و عامل پیروزی بود و همین اعتقادات هم اکنون عامل حفظ جمهوری اسلامی است.
وی با بیان اینکه دشمنان سعی می کنند برای تضعیف انقلاب اسلامی به اعتقاد مردم به مهدویت خدشه وارد کنند خاطر نشان کرد: باید ذهن ما، زندگی ما و جامعه ما امام زمانی باشد.
حداد عادل در پایان تاکید کرد: برای تحقق یک زندگی و جامعه قرآنی باید اعتقاد به مهدویت در جامعه ما جاری باشد و همه برای حکومت آن حضرت آماده باشند./959/پ202/ع
ارسال نظرات