۱۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۳۲۳۲۳
حجت الاسلام مصائبی خبر داد:

تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های اوقاف در دادگستری

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از ایجاد شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های موقوفه استان در دادگاه، دادسرا و شورای حل اختلاف قدردانی کرد.
حجت الاسلام مصائبي، مديرکل اوقاف اذربايجان غربي

 

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت و گو باخبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به عملکرد قوه قضائیه، افزود: روسای قوه قضائیه از اول انقلاب تا کنون با ایده های مختلف و احکام شرعی جامعه را از بحران ها و گرفتاری ها نجات داده و پاسخگوی جوامع بین المللی بودند.

 

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به تعامل قوه قضائیه با حوزه های علمیه در انتخاب و انتصاب قضات اظهار داشت: متاسفانه پس از مدتی این همکاری کمرنگ شد که با سیاست های مدیریتی آیت الله لاریجانی همکاری های دو جانبه برای جذب علمای حوزه در قوه قضائیه دوباره قوت گرفته است.

 

این مسؤول، عملکرد آیت الله لاریجانی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: حرکت قاطعانه ایشان در برخورد با عوامل فتنه، منافقین، جاسوسان آمریکایی و اسرائیلی قابل تقدیر و نشان از عزت اسلامی و استقلال قوه است.

 

به گفته حجت الاسلام مصائبی، کشف پرونده بزرگ اختلاس که بزرگ ترین ضربه در جامعه اسلامی بود، از حرکتهای خوب و مثبت قوه قضائیه است که برخلاف برخی شایعات که پرونده به صورت سفارشی پیش خواهد رفت، با جدیت تمام پیگیری می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، با بیان اینکه حرکتهای اخیر قوه قضائیه نشان از دمیده شدن روح تازه در کالبد این قوه است، خاطرنشان کرد: امیدواریم دادگاهها نیز با روحیه عالی موضوعات در سراسر کشور پیگیر باشند.

 

وی در ادامه از زحمات کارکنان دادگستری استان تقدیر کرد و گفت: دادگستری ارومیه نیز بسیار آگاهانه در بحث حفظ اراضی اوقافی وارد شده است.

 

حجت الاسلام مصائبی برخورد قاطعانه قضات با پرونده های موقوفه خواری را منجر به کاهش این معظل دانست و گفت: عملکرد مثبت دادگستری ارومیه در این حوزه میدان را برای تجاوز تنگ کرده است.

 

وی از تشکیل شعبه ویژه ای برای رسیدگی به پرونده های اوقاف در دادگاه، دادسرا و شورای حل اختلاف خبر داد و افزود: با ایجاد این شعبه ضمن تسریع در رسیدگی به پرونده ها احکام بسیار خوبی در رابطه با باز پس گیری موقوفات صادر شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: سال گذشته هشت پرونده بزرگ موقوفه خواری در این شعبه بررسی شد که در نهایت رأی به نفع اوقاف استان صادر شد.

 

به گفته حجت الاسلام مصائبی، موقوفات بازگردانده شده مربوط به شهرستانهای ارومیه، سلماس، خوی، تکاب، بوکان و اشنویه بود./936/ت302/ب

 

ارسال نظرات