۱۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۳۲۳۲۶

شناسایی مجتمع تجاری وقفی در خوی به ارزش 5 میلیارد ریال

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه خوی از شناسایی و کشف مجتمع تجاری وقفی به ارزش 5 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.
وقف

 

حجت الاسلام مقصود محمودی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه خوی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به شناسایی مجتمع تجاری وقفی گفت: موقوفه جدید شامل قطعه زمینی به مساحت تقریبی 174 متر مربع است که از سوی هیأت مدیره شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان جهت احداث خانه روحانی و چند باب مغازه به هیات امنای مسجد فاطمه الزهرا(س) واگذار شده است.

وی ارزش ریالی این موقوفه را پنج میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: درآمدزا بودن این موقوفه از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

این مسؤول تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته تا کنون پنج باب در این زمین موقوفه احداث شده است که در آمدهای حاصله از آن فقط برای هزینه های مسجد فاطمه الزهرا (س) شهرک ولی عصر و حفظ و نگهداری مورد وقف هزینه خواهد شد.

حجت الاسلام محمودی در ادامه با اشاره به عملکرد اداره اوقاف خوی در سال گذشته نسبت به شناسایی موقوفات جدید، اظهار کرد: سال قبل ده مورد موقوفه جدید شناسایی و ثبت شد.

وی ارزش ریالی موقوفات ثبت شده در سال 90 را هفت میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: نیت بیشتر واقفان، عزاداری برای ائمه معصومین و ساخت مسجد و حسینیه بود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه خوی در ادامه از وجود 175 موقوفه در این شهرستان خبر داد و افزود: از این تعداد 135 موقوفه متصرفی و 40 موقوفه غیرمتصرفی است.

به گفته حجت الاسلام محمودی، شهرستان خوی از سه امامزاده سید بهلول، سید تاج الدین و سید محمد، دو بقعه متبرکه شیخ نوایی و میرهادی کوثری و بیش از پنج هزار و 50 رقبه موقوفه برخوردار است.

وی تعداد مساجد خوی را 425 باب عنوان و تصریح کرد: از این تعداد 258 باب مسجد در روستاهای شهرستان واقع شدها ست./936/پ202/س

ارسال نظرات