۱۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۳۲۳۴۷
رییس دیوان عدالت اداری:

بی توجهی به قانون عامل اصلی فساد و اختلاس است

خبرگزاری رسا ـ رییس دیوان عدالت اداری، عامل اصلی فساد و اختلاس را ناشی از بی توجهی به قانون دانست و تصریح کرد: فساد در هر نقطه‌ای باید ریشه کن شود.
حجت الاسلام منتظري، رييس ديوان عدالت اداري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، رییس دیوان عدالت اداری امروز در مراسم افتتاح دفتر دیوان عدالت اداری کشور در قزوین، اجرای صحیح قانون را زمینه ساز رشد و تعالی کشور در بخش های مختلف دانست و گفت: اجرای قانون رضایت الهی و جلب نظر مردم را در پی خواهد داشت.

 

وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اجرای قانون در نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری همواره تأکید دارند در کشور باید قانون به طور دقیق اجرا واگر قانونی اشکال دارد، اصلاح شود.

 

حجت‌الاسلام منتظری با بیان این که دیوان ارتباط گسترده ای با حدود 50 دستگاه و سازمان دارد، خاطرنشان کرد: رعایت قانون در نهادها و سازمان ها رضایت عمومی را به دنبال دارد.

 

رییس دیوان عدالت اداری، عامل اصلی فساد و اختلاس  را ناشی از بی توجهی به قانون ذکر و تصریح کرد: با فساد در هر نقطه ای باید مقابله شود تا ریشه کن گردد.

 

وی در ادامه سخنان خود به تلاش سی ساله نظام سلطه برای تضعیف جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: همه توان دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب در جهت جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی به کار گرفته شده است.

 

رییس دیوان عدالت اداری کشور، حرکت در مسیر ارزش های دینی را بهترین راه مقابله با توطئه های دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان از بسط و گسترش مبانی دینی در کشور هراسان است و تلاش می کند مانع از ترویج این احکام متعالی در جامعه شود.

 

حجت الاسلام منتظری حرکت در مسیر احکام مقدس اسلامی را همانند دژ مستحکمی در برابر تهدید ها و فشارهای غرب دانست و تصریح کرد: هیچ قدرتی توان رویارویی با قدرت اسلام ناب را ندارد.

 

وی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که مسؤولان باید از فرصت به وجود آمده در جهت خدمت گزاری صادقانه و بی منت به مردم بهره گیرند، گفت: مسؤولان باید قدردان فرصتی که در اختیار قرار داده شده باشند و همه دغدغه آنها خدمت به مردم باشد.

 

حجت الاسلام منتظری در ادامه سخنان خود تأسیس دیوان عدالت اداری به منظور رسیدگی به شکایات مردم از دستگاه های اجرایی را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: در دنیا با این ترتیب چنین نهادی را برای تظلم خواهی و رسیدگی به شکایات مردم از نظام اجرایی نداریم.

 

رییس دیوان عدالت اداری کشور با اشاره به این که 90 قاضی در 33 شعبه در دیوان عدالت اداری کشور مشغول خدمت هستند، گفت: در حال حاضر میانگین رسیدگی به پرونده ها در دیوان عدالت اداری حدود 150 روز است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از مدیران دستگاه های دولتی خواست همه توان خود را برای کاهش حجم شکایت ها از این دستگاه ها به کار گیرند./950/پ202/ج

ارسال نظرات