۱۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۱۳۲۳۸۱
استاد اخلاق حوزه‌های علمیه:

دشمنان با ترویج بد حجابی استقلال ما را نشانه گرفته‌اند

خبر گزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه‌های علمیه گفت: برخی از بانوان به دنبال خود‌نمایی هستند، غافل از این‌که پشت این خودنمایی‌ها، دشمنان با ترویج بی‌حجابی دین، اسلام، انقلاب، آزادی، استقلال، عزت و شرف ما را نشانه گرفته است.
راهپيمايي عفاف و حجاب در قم
 

حجت‌الاسلام هادی قدس، استاد اخلاق حوزه علمیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: غیرت، همت و شهامت به حجاب بستگی دارد، اگر بی حجابی و بی بندو باری شیوع پیدا کند غیرت ما بر باد می رود و هدف دشمنان از آلوده کردن جوانان به مواد مخدر و بی‌حجابی از بین بردن احساس غیرت است.

وی در ادامه افزود: نخستین اثر بد حجابی اختلاف در خانواده‌ها است، و پدران و مادران دین‌دار نمی‌توانند تحمل کنند که دختر و پسرشان بی‌باکانه بیرون برودند، دشمن نیز می‌خواهد دولت و مردم را مشغول این گونه اختلافات کرده و از این مسأله به نفع خودش استفاده کند.

این استاد اخلاق تأکید کرد: بد‌حجابی به بی‌حجابی منجر می‌شود و سعادت ابدی انسان را از بین می‌برد، قصد دشمن از ترویج بی‌حجابی پایمال کردن حقوق اجتماعی و آزادی زنان و جوانان، و از بین بردن غیرت دینی است.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت باید زمینه امر به معروف و نهی از منکر را فراهم سازد و اگر درست در این زمینه اقدام شود این مسأله مدیریت خواهد شد.

حجت السلام قدس با بیان این که بی‌حجابی در برخی از شهر‌ها بسیار زیاد است ولی در شهر یزد بی حجابی کمتر است، گفت: مسؤولین باید دقت کنند، جاهایی که بد حجابی کمتر است را بیشتر مورد تشویق قرار بدهند تا بد حجابی به صورت کامل از بین برود و در جاهایی که بد حجابی بیشتر است از خودشان قدرت نشان بدهند و بیشتر تبلیغ کنند تا این مشکل حل شود.

 وی ابراز داشت: اواخر دوران راضا خان کبیر را به یاد دارم، آن زمان وقتی می خواستند بی حجابی را مطرح کنند عکس زنان بی حجاب را در بشقاب ها و نعلبکی‌ها کشیدند و بی حجابی را بین مردم رواج داند و به مرور زمان بی‌حجابی را قانونی کردند.

وی با بیان این که دشمنان بی حجابی و بی‌بند‌وباری را در برنامه خود دارند، خاطر نشان کرد: برخی می‌گویند باید ابتدا مسأئل اقتصادی و گرانی را حل کرد بعد به مسأله حجاب پرداخت، این درحالی است که مسأله حجاب یک مسأله ابدی است و پرداختن به آن در هر زمان و شرایطی لازم است./9191/ت303/ن

ارسال نظرات