۱۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۳۲۳۸۸

هیأتی از مخالفان غیر مسلح سوری به مسکو می رود

خبرگزاری رسا ـ عضو دفتر اجرایی کمیته هماهنگی مخالفان دولت سوریه از دیدار هیأتی از این گروه متشکل از مخالفان سوری مقیم خارج، از مسکو در آینده نزدیک خبر داد.
کلينتون

به گزارش خبرگزاری رسا، محمود مرعی عضو دفتر اجرایی کمیته هماهنگی مخالفان دولت سوریه در گفت وگو با شبکه خبری العالم با اشاره به برقراری تماس هایی میان مسکو و مخالفان و حکومت سوریه، همچنین از دیدار چندی پیش هیاتی از این کمیته از مسکو خبر داد .

 

وی عدم حضور روسیه و چین در اجلاس روز جمعه (16 تیر ماه) پاریس را نشانگر اختلاف نظر قدرت های بزرگ بر سر راه حل بحران سوریه دانست.

 

 مرعی تصریح کرد: اهداف اجلاس پاریس در باره سوریه تاکنون محقق نشده است.

 

عضو دفتر اجرایی کمیته هماهنگی سوریه، (مخالف) اظهار داشت: اجلاس پاریس همچون همه اجلاس های قبلی با هدف جلب فشارهای بین المللی بر نظام سوریه، اجرای طرح کوفی عنان نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه و توقف قتل و خشونت در سوریه برگزار شد.

 

این فعال مخالف سوری تاکید کرد، بازگشت پرونده سوریه به شورای امنیت نیازمند موافقت روسیه است که تاکنون حاصل نشده، زیرا مسکو همچنان به دنبال راه حل سیاسی و گفت وگو میان حکومت و مخالفان است.

 

مرعی همچنین گفت: اجلاس های موسوم به دوستان سوریه با هدف جلب حمایت ها از موضع غرب و آمریکا مبنی بر اعمال فشار بر سوریه برگزار می شود.

 

وی در ادامه اظهار داشت که دولت آمریکا اکنون مشغول انتخابات است و پس از انتخابات بیشتر وارد موضوع سوریه خواهد شد.

 

عضو دفتر اجرایی کمیته هماهنگی سوریه تاکید کرد، شمار زیادی از شرکت کنندگان در اجلاس پاریس، مخالفان سوریه و "ارتش آزاد" و گروه های مسلح را حمایت مالی، تسلیحاتی و فنی ( در حوزه ابزارهای ارتباطی) می کنند و با صراحت اعلام کرده اند که به این کار ادامه خواهند داد.

 

وی در عین حال گفت که روسیه از نظام سوریه صرف نظر نخواهد کرد./902/د101/ک

ارسال نظرات