۱۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۳۲۳۹۵
امام جمعه کازرون:

فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب بر عهده روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون دستگاه‌های فرهنگی کشور را متولی عفاف و حجاب در جامعه دانست و خواستار برخورد‌ با نهادهایی که در این زمینه کم کاری می‌کنند و یا خود مروج فرهنگ بد حجابی در جامعه هستند، شد و گفت: وظیفه متخصصان دینی فرهنگ سازی، بیان معضلات بد حجابی و پاسخ به شبهات مطرح شده در زمینه عفاف و حجاب است.
حجت الاسلام محمد خرسند
 
حجت‌الاسلام محمد خرسند، امام جمعه کازرون، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه حجاب از ضروریات دین است و حوزه‌های علمیه نیز در برابر دین مردم در پیشگاه خداوند مسؤول هستند، گفت: یکی از مصادیق معنویات توجه به حجاب وعفاف است و روحانیت وظیفه دارد مردم را به سمت مسایل معنوی سوق دهند.
امام جمعه کازرون تمرکز دشمنان بر روی مسایل فرهنگی به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ به‌ویژه عفاف و حجاب را یادآور شد و ابراز کرد: هیچ موضوعی در اسلام به اندازه عفاف و حجاب مورد هجمه دشمنان قرار نگرفته‌ است و  آنان به طور مداوم برای ترویج بی بند و باری در جامعه برنامه ریزی می‌کنند.
حجت‌الاسلام خرسند بر ضرورت ورود حوزه‌های علمیه و علمای دینی در بحث عفاف و حجاب و فرهنگ سازی در این زمینه تأکید کرد و اظهار داشت: حوزه آنچنان که شایسته است در این بحث ورود نکرده، ‌هرچند علما، مراجع و ائمه جمعه کشور در حد تذکر و نصیحت به این موضوع پرداخته‌اند.
وی از متولی نداشتن بحث‌های فرهنگی به‌ویژه عفاف و حجاب در کشور انتقاد کرد و گفت: حوزه‌های علمیه با ورود در این بحث می‌توانند خلأهای موجود را برطرف کرده و در راستای فرهنگ سازی و ارتقا معلومات دینی نسل جوان گام بردارند.
امام جمعه کازرون از شهید مطهری به عنوان یک الگو در زمینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب در کشور یاد کرد و ابراز داشت: آن متفکر شهید از مجله زن روز که مروج فرهنگ ابتذال و بی حجابی بود در جهت ترویج فرهنگ حجاب در جامعه استفاده کرد.
حجت‌الاسلام خرسند استفاده از ظرفیت‌هایی همچون؛ صدا و سیما، رسانه‌های نوشتاری و تریبون‌ها را برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه خواستار شد و عنوان کرد: متأسفانه در کشور از این ظرفیت‌های بزرگ بهره برداری نمی‌شود و صداو سیما که می‌تواند مروج فرهنگ اسلامی در میان اقشار جامعه باشد در بسیاری از فیلم‌های آن ترویج بد حجابی مشاهده می‌شود.
وی وظیفه متخصصان دینی را فرهنگ سازی، بیان معضلات بد حجابی و پاسخ به شبهات مطرح شده در زمینه عفاف و حجاب دانست و اظهار کرد: بسیاری از بد حجابی‌های موجود در جامعه به تربیت نا‌مناسب خانوادگی و ندانستن فلسفه حجاب بر می‌گردد که اگر به این موضوعات پرداخته شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
امام جمعه کازرون با بیان اینکه همه دستگاه‌های فرهنگی کشور باید خود را متولی عفاف و حجاب در جامعه بدانند و در جهت ترویج آن در جامعه گام بردارند، تصریح کرد:‌ باید با نهادهایی که در این زمینه کم کاری می‌کنند و یا خود مروج فرهنگ بد حجابی در جامعه هستند برخورد شود.
حجت‌الاسلام خرسند از اجرا نشدن طرح عفاف و حجاب در کشور انتقاد کرد و گفت: ‌متأسفانه مسؤولان به مسائل فرعی بیش از مسائل اصلی توجه می‌کنند و امر عفاف و حجاب کمتر مورد توجه آنها قرار می‌گیرد.
وی بر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در زمینه عفاف و حجاب تأکید کرد و با اشاره به مضروب شدن چند روحانی در این زمینه، خاطرنشان کرد: روحانیت همیشه در عرصه حفظ و حراست از ارزش‌های اسلامی پیشتاز بوده و همه اقشار جامعه باید از این خصلت آنها الگو برداری کنند./927/ ت302/ن  
ارسال نظرات