۱۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۳۲۴۰۹
آیت الله مجتهد شبستری:

جلب رضایت عمومی با ارتقای سطح رفاه و گسترش عدالت امکان پذیر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز بر تأکید بر شدت نظارت بر قیمت‌های بازار گفت: جلب رضایت عمومی، ارتقای سطح رفاه و گسترش عدالت هدف اصلی از اجرای این طرح بوده است.
آيت الله شبستري
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌شرقی، امروز در دیدار با رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: هدفمندی یارانه‌ها اقدامی ارزنده و زیربنایی در اصلاح ساختار اقتصادی کشور بود، اما ادامه صحیح و کنترل پیامدهای طرح، از آغاز آن مهم‌تر است.
وی با تأکید بر این ‌که بایستی در اجرای طرح همه ابعاد پیش‌بینی شده باشد، خاطرنشان کرد: بنده قبل از اجرای طرح از رییس جمهور سؤال داشتم که با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها چه فکری به حال تولید کرده‌اید و بایستی از درآمد یارانه ها مقداری هم به تولید ملی اختصاص یابد که متاسفانه تاکنون این امر تحقق نیافته است.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها بخشی از اجرای موفق مرحله بعدی طرح خواهد بود، گفت: متاسفانه روزی نیست که اقشار مختلف مردم با مراجعه به این جانب از گرانی و تورم اظهار نارضایتی نکنند، دولت باید فکری اساسی به وضعیت معیشت مردم داشته باشد.
نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر شدت کنترل و نظارت بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت بر قیمت‌های بازار افزود: نباید گرانی‌ها کام شیرین مردم از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها را تلخ کند، باید توجه داشت که جلب رضایت عمومی، ارتقای سطح رفاه و گسترش عدالت هدف اصلی از اجرای این طرح بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت صنعتگران استان اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور سهم‌بسزایی در صادرات غیرنفتی کشور دارد؛ از این رو انتظار می رود دولت ضمن اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، حمایت ‌های ویژه‌ای از صنعتگران آذربایجان داشته باشد.
آیت الله شبستری ادامه داد: گزارش‌های رسیده حاکی از فعالیت بیش از 8 هزار و 500 واحد فعال صنعتی در آذربایجان شرقی دارد که به نظر می رسد؛ وضعیت مطلوبی در صنعت استان حاکم است، اما با این‌حال نباید منکر مشکلات باشیم و هنوز با وضعیت ایده‌آل فاصله وجود دارد.
امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که بخشی از مشکلات صنعتی و معدنی استان به ضعف مدیریت باز می گردد، افزود: البته برخی دیگر از مشکلات متاثر از شرایط جهانی و مشکلات بین المللی است، که خوشبختانه تأثیرپذیری کشور از اوضاع نابسمان اقتصادی غرب و آمریکا در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه بسیار کمتر بوده است.
وی در پایان با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی با نامگذاری هر سال پیام مهمی برای همگان دارند، اظهار داشت: معظم‌له با نامگذاری سال‌جاری به عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌ایرانی، بر رفع مشکلات اقتصادی، خودکفایی در بخش صنعت و حمایت از تولید داخل تأکید دارند.
نماینده خبرگان رهبری با اشاره به اشرافیت کامل رهبر انقلاب نسبت به وضعیت اقتصادی کشور افزود: دولت و مجلس بایستی با همفکری و تعامل با تولیدکنندگان و چاره‌اندیشی مبتنی بر کار کارشناسی، در جهت استقلال صنعتی کشور گام بردارند./935/پ202/س
 
ارسال نظرات