۱۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۳۲۴۴۳
امام جمعه چالوس:

رهبر معظم انقلاب اسلامی پرچمدار جهانی سازی فرهنگ مهدویت هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چالوس رهبر معظم انقلاب اسلامی را پرچمدار عزت اسلامی در دنیا دانست و گفت: فرهنگ مهدویت و انتظار، بخشی از آرمان های نظام اسلامی و مکتب تشیع است.
امام جمعه چالوس

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام محمد مهدی راشدی، امام جمعه چالوس، امروز در سومین همایش ظهور آفتاب که با موضوع «مهدویت و بیداری اسلامی» در سالن دانشکده علوم و فنون دریایی جواد الائمه(ع) این شهرستان برگزار شد با اشاره به این که فرهنگ اصیل مهدویت و انتظار به برکت انقلاب اسلامی در همه دنیا در حال گسترش است، گفت: هیچ قدرتی توان رویایی با این فرهنگ تعالی بخش اسلامی را نخواهد داشت.

 

وی، مهدویت را رمز حیات و هویت تشیع دانست و خاطرنشان کرد: امروز جهان تشنه تشیع و مهدویت است چرا که مهدویت تنها مکتبی است که برای آینده جهان برنامه دارد.

 

امام جمعه چالوس ادامه داد: فرهنگ مهدویت و انتظار، بخشی از آرمان های نظام اسلامی و مکتب تشیع است و همواره در طول تاریخ پژوهشگران و دانشمندان بزرگ اسلامی برای تبیین آن تلاش کرده‌اند.

 

وی با بیان این که عاشورا و مهدویت حافظ اسلام در طول تاریخ هستند و به نوعی روح جاری در دین اسلام محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: امروز پاسداشت اندیشه مهدویت یک ضرورت در جامعه اسلام محسوب می شود که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام راشد، پایبندی به فرهنگ مهدویت و انتظار شاخص ترین مؤلفه مقابله با هجمه های دشمنان عنوان کرد و افزود: حفظ وحدت و اعتقادات ارزشی در پایبندی به فرهنگ مهدویت و انتظار می تواند سد محکمی در مقابل توطئه های دشمنان و هجمه های فرهنگی باشد.

 

وی در ادامه سخنان خود، کسب معرفت نسبت به امام زمان(عج) را از وظایف اجتماعی منتظران حضرت دانست و گفت: منتظران تنها با کسب معارف مهدوی می توانند گرفتار کفر، نفاق و جاهلیت نشوند.

 

امام جمعه چالوس درباره رشد فرقه‌های انحرافی در جامعه هشدار داد و گفت: در عصر غیبت کبری به خصوص عصر آخرالزمان بلاهایی مردم را احاطه کرده که اکثر شیعیان جز کسانی که تسلیم امر پروردگارند در آن دوران گرفتار انکار می‌شوند.

 

وی در ادامه سخنان خود رهبر معظم انقلاب اسلامی را پرچمدار عزت اسلامی در دنیا دانست و خاطرنشان کرد: سخنان مهدوی ایشان به عنوان نائب امام زمان(عج) مورد اقبال ملت‌ها قرار گرفته است.

 

امام جمعه چالوس، فرهنگ انتظار را اصلی مهم برای تحول و دگرگونی در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: تقویت معرفت دینی، شناخت بیشتر نسبت به امام غائب و تبعیت از نائب ایشان در زمان غیبت را یکی از وظایف مهم منتظران حقیقی است.

 

حجت الاسلام راشدی با تأکید بر این که در دولت اسلامی همه ارکان حکومت باید در خدمت تبلیغ اندیشه والای مهدویت باشد، خاطرنشان کرد: امروز غرب که در جبهه مخالف مهدویت فعالیت می کند، در تبلیغ ضد مهدوی بسیار فعال عمل می کند که این مسأله باید زنگ خطری برای متولیان این عرصه باشد.

 

وی نقش حوزه های علمیه، دانشگاه ها، مساجد و منابر در ترویج صحیح فرهنگ مهدویت را مهم دانست و خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور گسترش این فرهنگ اصیل دینی بهره گیریم.

 

امام جمعه چالوس با بیان این که مبلغان مهدوی باید مقام امامت و ولایت را به خوبی بشناسند و برکات ظهور و ارزش های حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) را به مردم بشناسانند، تصریح کرد: رسالت مبلغان دینی در تبیین صحیح فرهنگ انتظار و مهدویت در جامعه دینی بسیار سنگین است و باید فرصت ها را در این خصص غنیمت بشمارند.

 

وی با اشاره به وظایف مبلغان فرهنگ مهدویت در برخورد با خرافات اشاره و خاطر نشان کرد: شناخت بن مایه های فکری خرافات و راه های مقابله فکری با آنها از بایسته های مبلغ مهدویت است./950/پ202/س

ارسال نظرات