۱۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۱۳۲۴۵۷
مدیر حوزه علمیه همدان:

مسامحه مسؤولان در زمینه عفاف و حجاب پذیرفتنی نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از دولت به خاطر عدم اجرای طرح امنیت اجتماعی که مصوبه مجلس است، انتقاد کرد و گفت: مراجع و دلسوزان نظام مسامحه مسؤولان در عدم توجه به این طرح و عفاف و حجاب را نمی‌پذیرند.
حجت الاسلام والمسلمين موسوي اصفهاني مدير حوزه علميه همدان
 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این‌که حجاب از ضروریات دین است و حدود آن را نیز فقها مشخص کرده‌اند، گفت: متأسفانه حجاب و عفاف با این ویژگی‌ها در جامعه مشاهده نمی‌شود.

 
مدیر حوزه علمیه استان همدان ادامه داد: مقصر بی توجهی به امر عفاف و حجاب ارگانهای دولتی و مسؤولان کشوری هستند که باید این فرهنگ اسلامی را از درون خود آغاز کنند اما توجهی به این امر ندارند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی بخش عمده‌ای از بد حجابی‌های موجود در جامعه را نتیجه سهل انگاری مسؤولان دولتی دانست و با بیان این‌که برخی از آنها به حجابی که مد نظر فقها است اعتقادی ندارند، افزود: دولت با طرح تفکیک در دانشگاه‌ها که مورد نظر علما بود مخالفت کرد.
 
مدیر حوزه علمیه استان همدان تصریح کرد: اگر قانون عفاف و حجاب تصویب شده پس چرا دولت آن را اجرا نمی‌کند در چنین شرایطی که مصوبه‌ای از سوی دولت اجرا نمی‌شود باید به قانون مراجعه و از آن کسب تکلیف کرد، مسؤولان ما تا چه زمانی می‌خواهند در این زمینه مسامحه کنند.
 
وی با اشاره به وضعیت نامناسب اماکن عمومی و ترویج بد حجابی در جامعه، گفت: بعد از سه دهه از تشکیل انقلاب اسلامی هنوز این مشکل اساسی در جامعه برطرف نشده و شاهد تشدید آن هستیم.
 
مدیر حوزه علمیه استان همدان از عملکرد صدا و سیما در پخش برخی از فیلم‌های ترویج کننده بد حجابی در جامعه انتقاد کرد و اظهار داشت: صدا و سیما باید در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گام بردارد نه اینکه خود موجب بروز فساد در جامعه باشد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی با اشاره به تأثیرات بد حجابی در جامعه گفت: وقتی اجتماع جو نامناسبی پیدا کرد نقش خانواده‌ها در تربیت جوانان کمرنگ خواهد شد، امروز مشاهده می‌کنیم در برخی از دانشگاه‌ها دانشجوی چادری احساس حقارت و بدحجابان احساس غرو می‌کنند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان خواستار اقدامات مناسب نهادهای مسؤول در زمینه فرهنگ سازی عفاف و حجاب شد و ابراز کرد: حوزه‌های علمیه و همه مراکز دولتی باید در این راستا تلاش کرده و مشکلات را برطرف کنند./927/ت302/ج

 

ارسال نظرات