۱۸ تير ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۱۳۲۴۵۹
مسؤول دفتر فرهنگی حوزه علمیه خراسان خبر داد:

بیش از 400 طلبه در طرح حفظ قرآن شرکت کرده اند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان گفت: بیش از 400 طلبه این حوزه در دوره های متمرکز حفظ قرآن شرکت کرده اند.
قرآن

 

حجت الاسلام محمدرسول رمضانی، مسؤول دفتر فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد از آغاز دوره حفظ قرآن طلاب این حوزه ویژه ایام تابستان خبر داد و گفت: در پی توصیه رهبر معظم انقلاب نسبت به حفظ قرآن کریم، دوره های حفظ قرآن حوزه علمیه خراسان در قالب دو طرح متمرکز و غیرمتمرکز به شکل حضوری و غیرحضوری برگزار می شود.

 

وی با بیان این که دوره حضوری، چهار بخش حفظ کل، حفظ نرم، حفظ موضوعی و حفظ تابستانه را شامل می شود، اظهار داشت: بخش تابستانه حفظ از امروز در روزهای یکشنبه و پنجشنبه ساعت 9صبح برگزار می شود.

 

حجت الاسلام رمضانی افزود: بخش حفظ کل که طی چهار سال به پایان می رسد، از فردا روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته در نوبت عصر برگزار خواهد شد و بخش حفظ موضوعی نیز از 29 تیرماه عصر پنجشنبه هر هفته در محل مدرسه علمیه نواب برگزار خواهد شد.

 

وی ابراز داشت: حفظ نرم در مدت شش سال و حفظ موضوعی در مدت یک سال پایان خواهد یافت.

 

مسؤول دفتر فرهنگی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: در طرح غیرمتمرکز حفظ که افزون بر مدارس برادران در مدارس خواهران نیز اجرا می شود، با پشتیبانی مالی مرکز مدیریت حوزه، استاد و زمان برگزاری کلاس ها از سوی مدارس تعیین شده و کلاس ها در هر مدرسه جداگانه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام رمضانی خاطرنشان کرد: اغلب شرکت کنندگان در دوره های حفظ قرآن را که بیش از 400نفر هستند، طلاب جوان تشکیل می دهند./930/ت303/ب

 

ارسال نظرات