۱۸ تير ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۱۳۲۴۷۰
در پی بازداشت علامه نمر؛

تیراندازی نظامیان آل سعود به تظاهرکنندگان شیعه در منطقه شرقیه

خبرگزاری رسا ـ نیروهای امنیتی آل سعود برای متفرق ساختن اعتراضات مردمی به بازداشت علامه نمر به خشونت و تیراندازی به سوی مردم متوسل شد.
حمله به شيخ نمر و بازداشت وي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نیروهای امنیتی آل سعود به سوی شهروندانی که در اعتراض به دستگیری علامه نمر باقر النمر، خطیب جمعه عوامیه عربستان در شهرهای مختلف این کشور در حال تظاهرات هستند، تیراندازی کردند.
 
نیروهای امنیتی آل سعود برای متفرق ساختن شهروندانی که در شهرهای مختلف عربستان خصوصا مناطق شرقیه این کشور در اعتراض به بازداشت علامه نمر راهپیمایی می کنند، تیراندازی کرده و تعدادی از تظاهرکنندگان را زخمی کردند.
 
خبرهای رسیده حاکیست منطقه شیعه نشین شرقیه عربستان در التهاب بسر می برد و ساکنان این منطقه به هیچ وجه حاضر نیستند به اعتراضات پایان داده و به خانه های خود بازگردند.
 
هم اکنون ده ها هزار تن از شهروندان شیعه در عوامیه و قطیف در حال تظاهرات و اعتراضات هستند و با سردادن شعار و برافراشتن عکس علامه نمر به تیراندازی و بازداشت وی از سوی نیروهای امنیتی آل سعود اعتراض می کنند.
 
انقلابیون بحرینی نیز در اعتراض به بازداشت این عالم مجاهد و انقلابی سعودی در مناطق مختلف بحرین به خیابان ها آمده و سرنگونی آل سعود را خواستار شده اند.
 
معترضان بحرینی بر لزوم تشکیل هیأتی یکپارچه متشکل از نمایندگان معترضان بحرینی و سعودی جهت متحد ساختن اعتراضات و شعارها تاکید دارند.
 
گفتنی است علامه نمر باقر نمر، خطیب جمعه عوامیه عربستان بعدازظهر امروز در حالی که در حال بازگشت به منزل بود با کمین نیروهای امنیتی آل سعود مواجه و خودروی وی از سوی این نیروها گلوله باران شد.
 
علامه نمر در حالی که دچار خونریزی شدیدی شده بود از سوی نیروهای امنیتی عربستان به شیوه ای زننده از خودرو بیرون کشیده شد و به مکان نامعلومی انتقال یافت./980/ب902/ک
 
 
ارسال نظرات