۱۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۳۲۴۸۴
آیت الله نظری:

رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بر محور دین و قانون است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری خادم الشریعه، تبعیت محض از رهبر معظم انقلاب اسلامی را یک تکلیف دانست و خاطرنشان کرد: ایشان هم از دین و هم از قانون سخن می گویند و همه باید مطیع ایشان باشند.
آيت الله نظري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درساری، آیت الله عبدالله نظری، خادم الشریعه، روز گذشته در مراسمی که که به مناسبت ایام ماه شعبان و میلاد حضرت ولیعصر(عج) در ساری برگزار شد، اساسی ترین  موضوع خلقت را خالق و هدف خلقت برشمرد و گفت: این بنای عظیم خالقی قدرتمند دارد که متأسفانه برخی مدعیان بدون تفکر آن را انکار می کنند.

 

وی، علم، قدرت و حکمت را سه صفت برجسته خداوند متعال عنوان کرد و با بیان این که شناخت و پرستش خالق زمین و آسمان توجه به این صفت ها است، افزود: ذات اقدس الهی دارای کمال، جلال، جمال و هزاران صفات نیکوی دیگر است که باید بدان توجه شود.

 

سه اصل تهذیب نفس، تدبیر منزل و سیاست مدن سد بزرگی در برابر هر گونه انحراف و کژی است

 

 وی با اشاره به این که اساس تربیت توحید نظم و کمال دارد، خاطرنشان کرد: توجه به سه اصل تهذیب نفس، تدبیر منزل و سیاست مدن زندگی انسان ها را نظم خواهد داد و سد بزرگی در برابر هر گونه انحراف و کژی است.

 

 استاد درس خارج فقه و اصول حوزه، غیبت کردن و دروغ گفتن را جزء اعمال زشت و ناپسند در دین مبین اسلام برشمرد و با بیان این که متأسفانه این اعمال زشت در جامعه اسلامی بسیار رواج یافته است، افزود: زبان انسان برای کارهای نیکو و پسندیده نظیر قرآن خواندن، کلام نیکو بیان کردن و علم آموزی است.

 

بازار جامعه اسلامی باید بازار امانت باشد

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با تأکید براین که در جامعه دینی نباید کم فروشی و ربا خواری داشته باشیم، تصریح کرد: بازار جامعه اسلامی باید بازار امانت باشد.

 

وی در ادامه سخنان خود به حکمت عملی و حکمت نظری در اسلام اشاره کرد و گفت: حکمت نظری شامل سه قسم الهیات، طبیعیات و ریاضیات است که فراگیری آن باید مورد توجه طلاب حوزه علمیه قرار گیرد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به تلاش برخی‌ها برای رسیدن به جایگاه و مقام اشاره کرد و گفت: در جامعه اسلامی نباید برای پست و مقام دست به هر عملی زد.

 

مال اندوزی و حرص مقام زمینه گمراهی انسان را فراهم می کند

 

این عالم برجسته مازندرانی با بیان این که مال اندوزی و حرص مقام زمینه گمراهی انسان را فراهم می کند، تصریح کرد: اگر انسان در پی مال حلال باشد هیچ گاه منحرف نخواهد شد.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که جایگاه طلاب و روحانیان در نظام دینی بسیار ارزشمند و رفیع است، تأکید کرد: مردم باید حرمت روحانیت را نگه دارند، چون این قشر تأثیرگذار جامعه دینی نقشی بسیار عظیم در به ثمر نشاندن انقلاب و ارزش های دینی در جامعه ایفا کردند.

 

فاصله گرفتن از عالم زمینه انحراف انسان را فراهم خواهد کرد

 

آیت الله نظری خادم الشریعه در ادامه سخنان خود با تأکید براین که مردم به هیچ عنوان نباید از علما و روحانیت دوری کنند، خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از عالم زمینه انحراف انسان را فراهم خواهد کرد.

 

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه مازندران با بیان این که برای عالم شدن باید سال ها درس خوانده و دود چراغ خورد، تصریح کرد: علما و فقها به همین آسانی به درجه اجتهاد و مرجعیت نائل نیامده اند و بزرگانی همچون رهبر معظم انقلاب، آیات صافی، وحید و سیستانی برای رسیدن به چنین جایگاه سال ها در حوزه های علمیه زحمت کشیده اند و وظیفه امروز مردم این است که تابع این بزرگان باشند.

 

کمرنگ شدن حضور روحانیت در جامعه، سبب به هم خوردن نظم دینی مردم می شود

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که اگر حضور روحانیت در جامعه دینی کمرنگ شود، نظم دینی مردم به هم می خورد، خاطرنشان کرد: روحانیت نشر دهنده اسلام ناب محمدی است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که همه  دانشمندان و مدعیان عالم باید بدانند که دین خدا عامل نظم و کمال بشریت است، تصریح کرد: اسلام ناب محمدی سبب رشد و کمال حقیقی انسان می شود.

 

وی با بیان این که اگر حضور مردم از حضور در مسجد، تفسیر قرآن و منابر علما و روحانیت کمرنگ شود به طور حتم از رشد و کمال متعالی و حقیقی برخوردار نخواهند شد، خاطرنشان کرد: روحانیت همواره در مسیر حق و عدالت و همچنین ترویج اسلام ناب محمدی گام برداشته و در این مسیر همیشه ثابت قدم بوده و هیچ گاه عقب نشینی نکرده است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه در ادامه سخنان خود با بیان این که ریاضیات شیخ بهایی باید احیا شود، گفت: متأسفانه امروز طلاب حوزه های علمیه کمتر به این مباحث می پردازند، این در حالی است که در گذشته حوزه‌ها توجه بیشتری به علوم طبیعی و ریاضی داشتند.

 

وی در ادامه سخنان خود کسب معرفت دینی برای مردم امری بسیار مهم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: منتظران حقیقی باید معرفت و شناخت خود را نسبت به امام عصر(عج) بیشتر تقویت کنند تا زمینه ظهور حضرت فراهم شود.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که همه احکام اسلام ناب نفع بشر را مد نظر قرار داده است، تصریح کرد: تأکید اسلام بر رعایت عفاف و حجاب از سوی زنان به دلیل حفظ نظم زندگی است.

 

وی با تأکید براین که در جامعه دینی همه کارگزاران و مسؤولان نظام باید باید تابع علما و فقهای دینی باشند، تصریح کرد: در جامعه اسلامی که دین محور همه امور است مسؤولان امر وظیفه دارند از ولی فقیه و همچنین مراجع عظام تقلید تبعیت کنند و رهنمودهای آنها را نصب العین قرار دهند.

 

تبعیت محض از رهبر معظم انقلاب اسلامی یک تکلیف مهم است

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه، تبعیت محض از رهبرمعظم انقلاب اسلامی را یک تکلیف مهم دانست و خاطرنشان کرد: ایشان هم از دین و هم از قانون سخن می گویند، و همه باید مطیع ایشان باشند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با تأکید بر این که در جامعه دینی بر محور ولایت و رهبری اختلاف و تفرقه هیچ معنایی ندارد، تصریح کرد: تبعیت از علمای دینی در حکومت اسلامی یک تکلیف شرعی است.

 

دانایی محور عزل و نصب ها در کشور باشد

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که در عزل و نصب‌ها باید دانایی محور باشد، بیان داشت: در جامعه اسلامی نباید برای پست و مقام جنگ و درگیری وجود داشته باشد، بلکه خود افراد باید تشخیص بدهند آیا برای مقام و یا مسندی مناسب هستند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با تأکید براین که مسلمان نباید جنگ مقام داشته باشد، ادامه داد: خدشه دار کردن اتحاد و همدلی برای جامعه اسلامی خطرناک است.

 

وی با بیان این که معلم مکتب اسلام مسیر بشر را تغییر داد، گفت: نبی مکرم اسلام بشریت را با قانون آسمانی آشنا کرد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که روحانیت همواره در میان مردم بوده و برای مردم قدر برداشته است، تصریح کرد: اختیار دین و مذهب بر عهده علما و روحانیت است و نباید حرمت شکنی شود./950/پ202/س

 

ارسال نظرات